• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var ligger Greven?

JuHol

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
Jag är sugen på stor winersnitsel och är i Tyskland på väg hem från Düsseldorf mässan. Så jag undrar var den beryktade Greven ligger?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Här är Ställplatsen:
 

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Dessvärre har restaurangen, med de berömda wienerschnitzlarna, ännu inte öppnat efter renoveringen, men det finns en tillfällig restaurang inne på ställplatsen som också serverar schnitzlar - dock inte lika goda som de i restaurangen!
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Jag är sugen på stor winersnitsel och är i Tyskland på väg hem från Düsseldorf mässan. Så jag undrar var den beryktade Greven ligger?
Kan rekommendera Camping Münster. Dom har ställplats precis utanför sin camping och du får tillgång till alla faciliteter. Bra restaurang med utmärkt schnitzel. Pris för platsen var i juli 18 euro. Lite söder om Greven.
 

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
330
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
Stora och då menar jag riktigt stora och goda finns även längre norrut, besök:
Gasthaus Lanzer See
+49 4153 5987363
Det finns en camping alldeles intill och fin ställplats inne i den närliggande byn, Lauenburg an Elbe som har en intressant historik inklusive Tysklands älsta sluss.

Hälsningar
Peter
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
913
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
I våras besökte vi fabriken i Frankrike
Vi låg på camping Münster och 100 m från campingen ligger en Kinaresturang som serverar kinamat, sushi, mogolien barbeqe osv
Allt från buffé till fast pris 28€ Inkl dryck - ät och drick så mycket du orkar
Allt smakade superbt
 

Stonevalley

HBK Medlem
Inlägg
446
Kommun
Bollebygd
HBK-Nr
12692
Medlemskap
2024

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
696
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2024
Jag är sugen på stor winersnitsel och är i Tyskland på väg hem från Düsseldorf mässan. Så jag undrar var den beryktade Greven ligger?
Om du ska äta en god Wienerschnitzel i Tyskland så föreslår jag IKEA i Bremen.
Där serverade de en riktig sak gjord på kalvkött i st f gris (Schnitzel, wienerartz) iof några år sedan
 
Toppen