• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Var kan man hitta renoveringsplats inomhus i Stockholmsområdet för husbil?

F

F.d. 57986

Guest
Hej! Detta är mitt första inlägg här och hoppas att jag lägger in det i rätt forum...
Jag går i funderingar att renovera en husbil (7.5m, så ganska stor), men saknar utrymme att utföra detta på. Renoveringen ska bara vara i form av inredning och saker som rör bodelen då det mekaniska kommer att skötas av mekaniker. Jag behöver därmed inte en bilverkstad utan bara ett relativt varmt utrymme där jag kan ha husbilen under vintern med el och lite annat utrymme för inredningsdelar och verktyg, där jag också kan komma in kvällar och helger. Jag har en bil, så inga krav på att allmänna transporter ska finnas i närheten, men gärna inte för långt från Stockholm stad (kanske max 30-45 minuter med bil). Räknar på att vara klar med arbetet någon gång i slutet av maj. Har sökt förgäves på internet så alla tips välkomnas! Är förstås villig att betala hyra men har ingen aning vad man kan väntas betala. :)
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Hej! Detta är mitt första inlägg här och hoppas att jag lägger in det i rätt forum...
Jag går i funderingar att renovera en husbil (7.5m, så ganska stor), men saknar utrymme att utföra detta på. Renoveringen ska bara vara i form av inredning och saker som rör bodelen då det mekaniska kommer att skötas av mekaniker. Jag behöver därmed inte en bilverkstad utan bara ett relativt varmt utrymme där jag kan ha husbilen under vintern med el och lite annat utrymme för inredningsdelar och verktyg, där jag också kan komma in kvällar och helger. Jag har en bil, så inga krav på att allmänna transporter ska finnas i närheten, men gärna inte för långt från Stockholm stad (kanske max 30-45 minuter med bil). Räknar på att vara klar med arbetet någon gång i slutet av maj. Har sökt förgäves på internet så alla tips välkomnas! Är förstås villig att betala hyra men har ingen aning vad man kan väntas betala. :)
Med den storleken på bil och krav på värme och el skulle jag kolla runt efter lediga industrifastigheter.
Jag hyrde i en industrilokal utanför Norrköping för några år sedan.
Betalade runt 6000:-\månad inkl p-platser så det var överkomligt eftersom vi var två som delade.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Om du inte har egna kontakter som kan hjälpa till, så rekommenderar jag att du annonserar på typ Blocket efter hyra garage/mekplats och gärna någon att dela med, men räkna tyvärr inte med humana priser i närheten av Stockholm, här råder galet orimliga priser på bara en uppställningsplats inomhus, tyvärr! Kolla även in den här sidan Storage365
 
Toppen