• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var köper man Alugas flaskor LPG i Tyskland?

Snigel Forsberg

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
16078
Medlemskap
2024
Hej
Jag och min man är på väg på en långresa söderut i Europa och tänkte installera 2st 11kg Alugas flaskor med utvändig tank-genomföring och dom 4 adaptrarna för att kunna fylla på LPG stationer i Europa.

Vi kommer inte hinna göra detta innan vi åker och letar nu efter något ställe att göra det i tex Tyskland.

Vi kommer åka till Kiel och sen ner mot Munchen till att börja med och hoppas hitta något ställe längs med vägen där vi kan köpa och installera flaskorna.
Är det någon som vet vart man kan göra detta i tex Hamburg eller någon annan stad på vägen? Är det någon som har koll på vad det kostar att göra detta i Tyskland?

Vi håller tummarna att någon på detta hjälpsamma forum har några tips till oss!

Ha en härlig dag!
/Julia
 

Snigel Forsberg

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
16078
Medlemskap
2024
Tack för snabbt svar! Har sett den sidan innan och hittat mkt info där. Priserna är ganska höga på den sidan, eller?? På Gaswinkel är priserna mycket lägre. Kanske finns någon logisk förklaring?
Skulle gärna vilja hitta något ställe där vi kan köpa flaskorna och alla tillbehör och samtidigt få dom installerade.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Gaswinkel har tidigare vad jag känner till installerat. Kolla med dem har som du skriver bra priser, nog de bästa priserna just nu.
Zelhem (hoofdkantoor)
Hoofdkantoor
Gildeweg 2a
7021 BR Zelhem

Tel:0315-340099
Mobile:0644838708
Email:info@gaswinkel.com
Website:http://www.gaswinkel.com

Telefonisch te bereiken: van 09.30 tot 16.30 Wij zijn verhuisd. Vanaf 4 januari 2016 is ons nieuwe adres Slakweg 6a 7011 EW Gaanderen Mocht u enige hinder ondervinden in de bereikbaarheid dan hopen wij op uw begrip.
 

Gork

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Norge
HBK-Nr
25396
Medlemskap
2024
Jeg kjøpte Alugas flaske på Obelink i Winterswijk, Nederland for 2 uker siden. Pris 299,- Euro. De har også det man trenger av regulator, filter og slanger.. I tillegg har de en stål selvfylleflaske som koster 229,- Eur, om jeg husker rett..
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Blir lite förvånad över en del av svaren i denna tråd.

"Var köper man Alugas-flaskor i Tyskland" frågar trådskaparen och fortsätter med att informera om att resan planeras att gå från Kiel till München.

Enligt min kartbok ligger företaget Gaswinkel i Nederländerna (vilket innebär en stor omväg), och enligt Wynens hemsida säljer det företaget endast ståltankflaskor av eget fabrikat.

Pålle
 
Senast ändrad:

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Hej Pålle,
Måste undra, som du sett har trådskaparen tackat för informationen, även kontaktat företaget i Nederländerna m.a.o. väl medveten om var det ligger i relation till sin planerade resa.
Vad vill du då åstadkomma med din kommentar??
 

Snigel Forsberg

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
16078
Medlemskap
2024
Vi tänkte bara meddela att vi avvaktar lite med ALUgas gasolflaskorna.
Vi är i Österrike just nu, köpte en 11kg flaska i Tyskland som vi hoppas kunna fylla på längs vägen.

Gaswinkel var väldigt hjälpsamma och gav det absolut bästa priset som vi kunde hitta, ca 1100€ + frakt för 2st 11kg flaskor, utvändig tankning, duocontrol cs, europa adaptrar och slangar för att koppla ihop allt. Rekommenderar verkligen dom!
Hoppas detta kan hjälpa någon annan som letar efter ALUgas flaskor.

Om det är någon som har tips på vart man kan fylla på gasolflaskor i Österrike och söderut får ni gärna skriva det.
Ha det gott och tack för engagemanget!
 
Toppen