• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var är varmvattnet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Micke & Annika

HBK Web
Admin medlem
Inlägg
411
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2024
När jag ska duscha i husbilen så får jag inget varmvatten till duschen. Det kommer en liten puff precis då du börjar duscha men sen är det bara kallvatten, direkt från färskvattentanken. Har en Truma 6002 som enligt manualen ska ha en beredare på 12 lit. När jag däremot diskar så är det inga problem att skålla händerna, finns hur mycket varmvatten som helst. Vad är det som är fel och varför ?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Om du får varmvatten i diskhon/tvättstället hela tiden & några sekunder i duschen så kan det väl bara vara ett fel, nämligen duschblandaren. Om blandaren bara har ett vred eller en spak så tror jag inte att den är termostatstyrd. Försök plocka isär den för det är säkerligen något fel med käglan.
 

Micke & Annika

HBK Web
Admin medlem
Inlägg
411
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2024
Om du får varmvatten i diskhon/tvättstället hela tiden & några sekunder i duschen så kan det väl bara vara ett fel, nämligen duschblandaren. Om blandaren bara har ett vred eller en spak så tror jag inte att den är termostatstyrd. Försök plocka isär den för det är säkerligen något fel med käglan.
Japp ska ta tag i det omgående ! Det är bara en spak så bör vara den mao.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.897
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Låter som att det kan vara luft i varmvattenledningen mellan beredaren och duschen. Pröva med att suga ur duschslangen när duschvredet står på enbart varmvatten. Passa munnen om det kommer varmvatten!

Kommer det kallvatten i duschen när duschvredet är inställt helt på varmvatten?
 

Micke & Annika

HBK Web
Admin medlem
Inlägg
411
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2024
Låter som att det kan vara luft i varmvattenledningen mellan beredaren och duschen. Pröva med att suga ur duschslangen när duschvredet står på enbart varmvatten. Passa munnen om det kommer varmvatten!

Kommer det kallvatten i duschen när duschvredet är inställt helt på varmvatten?
Ja det börjar med kallt, går över till varmt ett par sekunder för att bli kallt igen och då kommer inget mer varmvatten
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.365
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Kanske till hjäp
 

Micke & Annika

HBK Web
Admin medlem
Inlägg
411
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2024
När jag ska duscha i husbilen så får jag inget varmvatten till duschen. Det kommer en liten puff precis då du börjar duscha men sen är det bara kallvatten, direkt från färskvattentanken. Har en Truma 6002 som enligt manualen ska ha en beredare på 12 lit. När jag däremot diskar så är det inga problem att skålla händerna, finns hur mycket varmvatten som helst. Vad är det som är fel och varför ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen