• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vanlig bil läcker vatten

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Vanlig bil , för några veckor sedan så slog min Peugeot i underredet lite. Körde 200 meter och bilen var varm , men fläkten var tokig och drog ur batteriet. Fick knuffa igång. Batteriet var 10 år så ett nytt är monterat. För 4 dagar sedan körde jag i häftigt regn. Igår efter körning så droppar det under bilen och det kom en stor fläck. Idag så droppar det igen och fläkten gick enormt häftigt idag också. Det som läcker är vanligt vatten. Dropparna kom mitt i bilen vid avgasröret. Har inte lyft bilen.

Någon teori? Tycker regnvatten i motorrummet eller på plastplåtarna borde varit borta nu.
 
F

F.d. 22252

Guest
Hål på kylaren och kanske har du bränt motorn också, kör inte en meter utan det är fixat!
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Du bucklade ihop ljuddämparen/avgasröret och det blev också ett litet hål i plåten på ljuddämparen/avgasröret.

Kondensvattnet från förbränningen rinner nu ut ur hålet. (istället för längst bak, där vattnet kommer ut när man kör, och alltså inte ser det.)
Motor skapar otroliga mängder värme genom att försöka pressa ut avgaserna ur den tillbucklade ljuddämparen/avgasröret.
Därför går fläkten på högvarv.

Där, det var en skpekulation det!
 
Toppen