• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad kommer detta att innebära för våra paraboler?

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Nordic entertainment group har ingått ett avtal med Telenor om att Canal Digital och Viasat Consumer ska gå samman. De båda parterna startar ett nytt företag där Canal digital och Viasat kommer att äga hälften var. Företaget kommer att få ett nytt namn och registreras i Stockholm.


– Att kombinera Viasat Consumer med Canal Digital är ett logiskt steg. Genom en delad ägarstruktur om 50/50 har vi helt gemensamma intressen och vi har även en gemensam vision för varumärken, produkter och hur vi ska kunna erbjuda en ännu bättre kundupplevelse, säger Anders Jensen, VD & koncernchef på Nent Group, i ett pressmeddelande.



De ska använda Telenors satelliter vilket innebär att alla paraboler ska riktas in mot 0.8° väst. Men det är inte “bara” att justera för de små Viasat-parabolerna måste även bytas ut till en något större parabol.

Affären måste dock godkännas av myndigheter så samgåendet förväntas att slutföras under den första halvan av 2020.

Klicka här för att läsa Pressmeddelandet.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Känns som om det är första steget för bolagen att lämna satelliten. De finns ju via bredband också.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Jag kommer att vara mer än nöjd med fiber i villan och mobilt bredband och cromcast i husbilen. Den sistnämnda är dessutom reserv om någon tokstolle gräver av fiberkabeln (vilket har hänt en gång hittills med en veckas bortfall)
 
R

RobbeS

Guest
Parabolen har väl tyvärr spelat ut sin roll. Lite synd då den är betydligt driftsäkrare än fiber. Dessutom tycker jag att bildkvalitén är bättre också.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej! Tänk bara på att cromecasten tuggar i sig en massa extra gigabyte om du kör över mobilt bredband. Kör tv i villan över fiber med cromecasten går utmärkt.
Hälsningar Sanddammaren
 
Toppen