• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad har ni gjort med hemsidan?

Her&Hei

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Motala
HBK-Nr
10745
Medlemskap
2024
Det är ganska länge sedan jag varit inne på HBK:s hemsida men har nu gjort ett besök. Helt obegripligt !! Hur tänker ni ??
Jag har jobbat med It sedan slutet på 70-talet men maken till obegripligt upplägg får man leta efter. Bara att komma till annonssidan är ett projekt för sig.

Tråkigt men sant.

Herbert A Falkner
 
D

Deleted member 11118

Guest
Det är ganska länge sedan jag varit inne på HBK:s hemsida men har nu gjort ett besök. Helt obegripligt !! Hur tänker ni ??
Jag har jobbat med It sedan slutet på 70-talet men maken till obegripligt upplägg får man leta efter. Bara att komma till annonssidan är ett projekt för sig.

Tråkigt men sant.

Herbert A Falkner

Har du jobbat med IT borde du enkelt hitta annonser. Klickar man i den blå menyraden så hittar man det mesta under varje flik.

Inom IT går utvecklingen framåt och antingen är man med eller så är man borta inom några år. Du får gärna komma med bättre förslag om hur du vill det skall vara.


1621283170488.png
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Har du jobbat med IT borde du enkelt hitta annonser. Klickar man i den blå menyraden så hittar man det mesta under varje flik.

Inom IT går utvecklingen framåt och antingen är man med eller så är man borta inom några år. Du får gärna komma med bättre förslag om hur du vill det skall vara.


Visa bilaga 210301
Min blåa menyrad ser inte alls ut som den du visar. Det finns ingenting som heter AG. Trycker jag på förmåner så kommer förmånerna upp men inga andra val. Varom detta?
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Du har loggat in, klickat på "Forum" i den blå menyraden, ser inte övre delen av skärmbilden ut så här hos dig?
Inringat skall ditt användarnamn visas.

1621288150075.png
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Min blåa menyrad ser inte alls ut som den du visar. Det finns ingenting som heter AG. Trycker jag på förmåner så kommer förmånerna upp men inga andra val. Varom detta?
Man får inte fram samma vy om man klickar på ordet ”Förmåner” alt. att man klickar på pilen sidan om.
Om det är IT pedagogisk rätt vet jag inte.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Allt Ok, klickar man på förmåner så får man det och sen klickar man på pilen vid sidan om så får man nya marknads platser.. enkelt
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Har bara 3 streck till vänster (menyrad) sen är det tomt (bara blått) till mitt konto med fotot på husbilen.
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Du har loggat in, klickat på "Forum" i den blå menyraden, ser inte övre delen av skärmbilden ut så här hos dig?
Inringat skall ditt användarnamn visas.

Visa bilaga 210303
Det ser ut precis som du visar, när jag sedan läste Kronvalls inlägg kom lösningen för min del som ett brev på posten, jag har bara tryckt på ordet förmåner aldrig på enbart pilen, när jag gjorde det öppnades en ny värld. Det blir att plocka fram pennvässaren ock vässa till pekfingret så jag kommer åt alla små pilar, men jag har fortfarande inte något AG mellan Senaste nytt och Förmåner som Lassej hade på sin bild
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Det ser ut precis som du visar, när jag sedan läste Kronvalls inlägg kom lösningen för min del som ett brev på posten, jag har bara tryckt på ordet förmåner aldrig på enbart pilen, när jag gjorde det öppnades en ny värld. Det blir att plocka fram pennvässaren ock vässa till pekfingret så jag kommer åt alla små pilar, men jag har fortfarande inte något AG mellan Senaste nytt och Förmåner som Lassej hade på sin bild
Att du inte ser "AG" beror på att det är en menytitel som bara web-admin ser.

MVH
Hans
 

Sundgren

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29291
Medlemskap
2024
Det är ganska länge sedan jag varit inne på HBK:s hemsida men har nu gjort ett besök. Helt obegripligt !! Hur tänker ni ??
Jag har jobbat med It sedan slutet på 70-talet men maken till obegripligt upplägg får man leta efter. Bara att komma till annonssidan är ett projekt för sig.

Tråkigt men sant.

Herbert A Falkner

Jobbar också sedan många år med IT och utveckling av applikationer. Dock inte redan på 70-talet :)

Då hemsidan är en plattform i grunden så har man inte full frihet i designen. Jag tycker den ser ut och funkar alldeles utmärkt.
Lät även två av mina webbdesigners kolla snabbt på den, både i dator och i mobil. Båda ger tummen upp.
Sidan är tydlig och lättanvänd utifrån de förutsättningar som finns. Så all heder åt er som jobbar med vår hemsida :):msn_thumbup:
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sidan är tydlig och lättanvänd utifrån de förutsättningar som finns.
Vi utvecklar hela tiden vårt Forum men det är som du säger, utifrån de förutsättningar som finns.
Vi har lite idéer om att inte vara så styrda som vi är nu med de förutsättningar som gäller men det jobbar vi vidare på.
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
896
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
Tycker också hemsidan är bra o lättnavigerad. Dock är det lite synd att den undermeny som visas med "pil neråt" i huvudmenyn inte visas som ny fast undermeny (byter ut den från "Forum" ) när man tex klickar på "Förmåner".
 

Her&Hei

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Motala
HBK-Nr
10745
Medlemskap
2024
Har du jobbat med IT borde du enkelt hitta annonser. Klickar man i den blå menyraden så hittar man det mesta under varje flik.

Inom IT går utvecklingen framåt och antingen är man med eller så är man borta inom några år. Du får gärna komma med bättre förslag om hur du vill det skall vara.


Visa bilaga 210301
Jo jag vet attman förr eller senare kommer att hitta om man har tillräckligt med tålamod men all form av enkel översikt är som bortblåst.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jo jag vet attman förr eller senare kommer att hitta om man har tillräckligt med tålamod men all form av enkel översikt är som bortblåst.

Jeg er også utilfreds! Jeg synes at alting skal stå øverst på forsiden, især det som jeg skal bruge lige nu når jeg går ind på siden.

Og når jeg næste gang går ind på siden så skal det jeg der leder efter stå allerøverst!

(Ps! Ironi kan forekomme i dette indlæg)
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Vi utvecklar hela tiden vårt Forum men det är som du säger, utifrån de förutsättningar som finns.
Vi har lite idéer om att inte vara så styrda som vi är nu med de förutsättningar som gäller men det jobbar vi vidare på.
Om gränssnittet tillåter att menyerna pekar utanför skalet så kan de som vill programmera och leka med intelligensen fä den införlivad. Det finns säkert många små bidrag som skulle vilja och kunna ge oss både nyttig och rolig funktionalitet :cool:
 

Hasse o Annika

HBK Medlem
Inlägg
225
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29150
Medlemskap
2024
Godmorgon
Allt fungerar okej för oss angående denna fråga, men det finns en sak som vi stör oss på
det är när man läser lite äldre trådar och man har länkat internet på forum så får vi alltid upp felmeddelande något med typ sidan finns ej.
Mvh Hasse
 
Toppen