• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad glor du på?

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
904
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Ar en frag som jag lurar pa ibland.

Speciellt nar man ar ute med husbilen sa stirrar folk ganska mycket ibland. Ibland ar jag tvungen att kolla sa att man inte star dar jamte bilen i Kalle Anka kostym (T-shirt/Skjorta och inget mer) eftersom en del inte slapper en med blicken.

Ibland hejjar jag pa dem, men da ser det ut som att det blev jobbigt for dem, och det kanns som att man gjort nagot fel.
Det ar ok att titta, men nar folk stirrar ner en sa man borjar fundera pa att ta fram brandslackaren for att vara pa den sakra sidan kanns det ju lite olustigt.

Hur gor du?

Kanske det ar just Kalle Anka kostymen som gor att de skulle sluta stirra?? ;)
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.227
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Ar en frag som jag lurar pa ibland.

Speciellt nar man ar ute med husbilen sa stirrar folk ganska mycket ibland. Ibland ar jag tvungen att kolla sa att man inte star dar jamte bilen i Kalle Anka kostym (T-shirt/Skjorta och inget mer) eftersom en del inte slapper en med blicken.

Ibland hejjar jag pa dem, men da ser det ut som att det blev jobbigt for dem, och det kanns som att man gjort nagot fel.
Det ar ok att titta, men nar folk stirrar ner en sa man borjar fundera pa att ta fram brandslackaren for att vara pa den sakra sidan kanns det ju lite olustigt.

Hur gor du?

Kanske det ar just Kalle Anka kostymen som gor att de skulle sluta stirra?? ;)
Har jag aldrig ens tänkt på. Trodde det var för att jag är snygg.

Hur som så om ngn glor på mig så jag märker det så glor jag tbx. Kan även vinka glatt.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.571
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Det kan kanske vara av olika orsaker.
Kanske lite avundsjuka för din husbil.
Kanske lite avsky för stor onödig bil från någon miljö..pp.
Eller kanske behöver vi en bild för att avgöra som Kristian föreslog :msn_tongue:.

Jag har ofta haft samma problem genom tiderna och även mina kompisar. Men det har vi kunnat förklara med bilar som inte är som andras bilar och inte vårat vackra utseende. Ombyggda, renoverade äldre, 4x4, Super Seven m.m. som min kompis hade byggt och ofta var tvungen att slå sig fram till bilen och med folk stirrandes på både bil och honom, och då på ett värdigt sätt krångla sig ner i bilen med störtbågar, löstagbar ratt m.m. utan att fastna på vägen ner i sätet, och till slut undvika att le för mycket när kompressorn började vina till de flestas förtjusning.

Min nuvarande JEEP ser inte heller riktigt ut som från fabrik. Min gamla mor som med hjälp av en tvåstegspall lyckas att ta sig in i den fortfarande nämner ofta på östgötska "Jag förstår inte varför folk glor så dan't på oss." Njae, jag tror inte det direkt är på oss de.......

Alla har vi våra problem antingen det beror på skönhet eller udda utseende.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Börje o Monica

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Solna
HBK-Nr
33000
Medlemskap
2024
Har jag aldrig ens tänkt på. Trodde det var för att jag är snygg.

Hur som så om ngn glor på mig så jag märker det så glor jag tbx. Kan även vinka glatt.
Jag funderar på att ta av markiskasetten o använda kamouflageduk som jag har på vinden. Jag använde den ovanpå tältet ibland på 70/80 talet på Madeira när vi vandrade. Men på fjället vågade jag inte dels vikten på ryggsäcken 30kg fick räcka men till skogs hemmavid utmärkt. Såvida inte hemvärnet/blind älgjägare är ute, huvvalijen. Men på parkering nattetid på transiten helt ok. Funderar lite på 2 långa rullskenor på taket och enkelkrok liksom kirsstång krok i öljetter. Då får man hoppas på att de träffar gasolflaskan. Helst missar. Jag vet inte om rutorna tål hagel på nära håll skulle inte tro det. Nåväl lite lösa tankar parkera kan man ju alltid göra på Ikea o dylika ställen. Kör försiktigt
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.227
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Det kan kanske vara av olika orsaker.
Kanske lite avundsjuka för din husbil.
Kanske lite avsky för stor onödig bil från någon miljö..pp.
Eller kanske behöver vi en bild för att avgöra som Kristian föreslog :msn_tongue:.

Jag har ofta haft samma problem genom tiderna och även mina kompisar. Men det har vi kunnat förklara med bilar som inte är som andras bilar och inte vårat vackra utseende. Ombyggda, renoverade äldre, 4x4, Super Seven m.m. som min kompis hade byggt och ofta var tvungen att slå sig fram till bilen och med folk stirrandes på både bil och honom, och då på ett värdigt sätt krångla sig ner i bilen med störtbågar, löstagbar ratt m.m. utan att fastna på vägen ner i sätet, och till slut undvika att le för mycket när kompressorn började vina till de flestas förtjusning.

Min nuvarande JEEP ser inte heller riktigt ut som från fabrik. Min gamla mor som med hjälp av en tvåstegspall lyckas att ta sig in i den fortfarande nämner ofta på östgötska "Jag förstår inte varför folk glor så dan't på oss." Njae, jag täveror inte det direkt är på oss de.......

Alla har vi våra problem antingen det beror på skönhet eller udda utseende.

M.v.h. JANKRO.
Nej lite så, många tittar lite konstigt när jag kommer in med min TGB 13 och även med en guldvinge.

Ja allting klär en skönhet, ingenting klär en som är ful ;)
 
Senast ändrad:

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Gammal bil och gammal gubbe, och en bil som har ett lite grovt avgasrör gör att jag är van vid stirrande.
Men vanligtvis bryr jag mig inte, tror ju inte att det kommer att gå över så bara att negligera.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
De gånger folk tittar är det oftast med beundran eller längtan i blicken. Vinkar vi så vinkar i regel folk tillbaka med ett leende. Ska vi våga sticka fram hakan så är vi en ganska exklusive grupp trots att det är många av oss nu för tiden. Tror också på det att det är viktigt att vi sköter oss ute på vägarna och när vi parkerat då vi har ögonen på oss.
 
Toppen