• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad göra åt trådkapningar?

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.579
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
De flesta trådar på detta form tycks "kapas" – ibland väldigt tidigt.

Tycker ni att detta är ett problem, och hur tycker DU i så fall att man ska komma tillrätta med det?

Pålle
Enklast är att klicka på "Rapportera inlägg" direkt man upptäcker att det inte är relevant för trådens ämne istället för att själv fortsätta med att kommentera eller påpeka det i tråden. Då hinner kanske webb flytta inlägget till egen tråd eller radera det innan fortsättning följer.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Även i diskussioner ansikte mot ansikte så är det ju inte ovanligt att det börjar med ett ämne och slutar någon helt annanstans. Tycker man inte om det så tycker jag Gunnars förslag är bra. Spårar det ur helt kan man ju stoppa vidare inlägg.

MVH
Hans
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
De flesta trådar på detta form tycks "kapas" – ibland väldigt tidigt.

Tycker ni att detta är ett problem, och hur tycker DU i så fall att man ska komma tillrätta med det?

Pålle

Ja, ifall de kapas för tidigt, svårt att säga när det "är ok", beror lite på frågan/ämnet.
Rena problemtrådar med ett rop på hjälp som blir kapade, eller ifrågasatta är väldigt tråkigt.
Vi har en enorm kunskaps-/erfarenhets-bank här och jag tror att en del frågor faller bort när de byter ämne, lösningen finns ute bland alla medlemmar :)

Jag instämmer med Gunnar att enklast är nog att klicka på rapportera inlägg,
men även att frågeställaren är vaken och "bevakar" sin tråd och Stänger den med "Löst" när så skett.

Trådar "under markisen" tycker jag får tåla att ämnet glider iväg.
 

BEN111

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Lund
HBK-Nr
3198
Medlemskap
2024
De flesta trådar på detta form tycks "kapas" – ibland väldigt tidigt.

Tycker ni att detta är ett problem, och hur tycker DU i så fall att man ska komma tillrätta med det?

Pålle
Klart att det inte är bra att aktuell tråd kapas eller trycks åt sidan. Det är en etikfråga för medlemmarna och
respekt för trådskaparen.
För uppföljning av detta behövs ingen forumsordningsvakt. Det räcker med att web flyttar inlägget till
en egen tråd.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Tycker trådskaparen det är okey tycker jag att ingen annan ska bry sig heller.

Men det tycker jag, det kommer upp många frågor om problem, störningar m.m. som är av intresse för många här förutom TS.
Jag upplever att det finns TS som inte vill/törs stöta sig med "experterna" eller bara struntar i det, och då blir även alla övriga intresserade lidande.
När problemet är löst, så tycker jag det är lämpligt att stänga tråden, då den blir så mycket lättare att läsa igenom, jämfört med vissa kapade problemtrådar som sladdar in på miljö och annat trams, kan bli många onödiga sidor ifall ingen reagerar,
det är ju så lätt att skapa en egen tråd om ett ämne man brinner för. :)
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Men det tycker jag, det kommer upp många frågor om problem, störningar m.m. som är av intresse för många här förutom TS.
Jag upplever att det finns TS som inte vill/törs stöta sig med "experterna" eller bara struntar i det, och då blir även alla övriga intresserade lidande.
När problemet är löst, så tycker jag det är lämpligt att stänga tråden, då den blir så mycket lättare att läsa igenom, jämfört med vissa kapade problemtrådar som sladdar in på miljö och annat trams, kan bli många onödiga sidor ifall ingen reagerar,
det är ju så lätt att skapa en egen tråd om ett ämne man brinner för. :)
Jag håller med PeterK att om man låter alla trådarna expanderas okontrollerat blir det inga riktiga möjligheter att hitta viktig information när man letar efter specifika råd, lösningar på problem etc.
 
Toppen