• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vårbestyr.

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Nej idag gick det inte längre, ja det här med att kolla båtmotorn inför vårisättningen.

Solen gassade och fåglarna gallskrek i träden, trist bara att sjön ligger frusen, men men det spelade ingen roll.

Jag satt upp motorn i pallstället och tryckte till på bränsleblåsan, drog ut choken och undrade? hur många drag innan den startar?. På första draget vrålade den igång,vicken lycka. Nu har jag gjort klart för våren med alla förberedelser, nu är det upp till vår Herre att ordna resten, så min slutsats är se upp där ute snart är det VÅR :msn_thumbup::msn_flower::msn_sun::msn_flower::msn_sun::msn_flower::mh2:
 
Senast ändrad:

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Vårbestyr.

Hmmmmmmmmmmm
Ännu återstår minst 2 månader innan vårrustningen börjar och sen sjösättning i mitten - slutet på maj.
Båten står inne i värmen och mår gott.
Längtar! :)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Vårbestyr.

:cool: Jo PatricS.
Jag kan hålla med dig, om nu det inte var så att jag har en liten båt bara för fiske.

Men du får väl ändå erkänna att det rycker i båttarmen när solen värmer ?.

För det är väl ändå så att det som håller oss vid liv, är när våren närmar sig med stormsteg?

PS: 2 mån = 2 löningar ELLER?.:msn_wink:
 
F

F.d. 17469

Guest
Sv: Vårbestyr.

Men Hasse du har väl bytt olja på både motor och drev????
 
F

F.d. 17469

Guest
Sv: Vårbestyr.

Senast 1 april till öringpremieren om den så ska gå som isbrytare:eek:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Vårbestyr.

:cool: När vi ändå är inne och snackar Båtar , VARFÖR heter pluggen i botten på båten Dyveka??,

PS: Svebor nu är du väl ändå lite sen i starten va??. Premiären har ju varit för länge sen på öring, åtminstånde här i NORRKÖPNG.:twitcy:
 
F

F.d. 17469

Guest
Sv: Vårbestyr.

Hasse här på framsidan är premieren 1/4 den var tidigare 1/3 jag förstår inte varför men någon anledning fins väl
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Vårbestyr.

ja Svebor förklaring finns...de på ost ska få ett litet försprång, för o försöka jämna ut det lite ! :twitcy:


...uhum, har sökt leta på dyvika men kan säga så här....vetif...n varför det kallas för det istället för bottenplugg. men sakfrågan var ju vem som kommit på dyvika = vetjainte.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Vårbestyr.

Skönt att grejorna redan ligger i (tar aldrig upp);) bilden tagen nyårsdan
 

Bilagor

  • HPIM0705.JPG
    HPIM0705.JPG
    2,9 MB · Visningar: 1
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Vårbestyr.

:cool: För det första vill jag tacka min Livskamrat Pekka för att han har avlagt en visit på forummet.

Jag var mäktigt orolig när du rapporterade ditt skjukdomstillstånd, var det en Buse i näsan Eller.? Men det är med glädje jag kan konstatera att du nu når upp till tangentbordet efter din konvalesent. Jag hoppas att din hälsa står dig bi.

Sen kan jag bara konstatrera att något svar om DYVEKA icke har inkommit hit på forummet.

PS: Inte för att det är av vikt, men lite kul är det att kunna få ha kunnskapen av att veta vad en Dyveka är för något?.

DS Pekka var rädd om dig.:bye:
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Vårbestyr.

Dyvika (medellågty. dovicke ) Propp av trä, kork eller metall. Förr avsågs i första hand en tunntapp, numera en propp för tillslutning av avtappningshål i en båtbotten. (Källa: NE)

Någon med bättre tyskakunskaper än mig, får gärna utveckla svaret.
Calle
 
Toppen