• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värme i husbilen sommartid

Heine

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Älvkarleby
Hej, har en Citroen Jumper med endast el-element när man har tillgång till ström.
Förslag på värmare vid fricamping. Bilen är en hembyggd plåtis, isolerad i tak o golv.
 
Lösning
Hej, har en Citroen Jumper med endast el-element när man har tillgång till ström.
Förslag på värmare vid fricamping. Bilen är en hembyggd plåtis, isolerad i tak o golv.
Jag skulle vilja föreslå en webasto dual top. En luftvärmare som även ger varmvatten. har även 2 kv så man kan även köra på el när man har tillgång till det. Då prioriteras även elen i första hand.

skalleskalle

HBK Intresserad
Inlägg
38
Kommun
Skellefteå
Hej, har en Citroen Jumper med endast el-element när man har tillgång till ström.
Förslag på värmare vid fricamping. Bilen är en hembyggd plåtis, isolerad i tak o golv.
Jag skulle vilja föreslå en webasto dual top. En luftvärmare som även ger varmvatten. har även 2 kv så man kan även köra på el när man har tillgång till det. Då prioriteras även elen i första hand.
 
Lösning

Hans.z

HBK Medlem
Inlägg
237
Kommun
Avesta
HBK-Nr
34769
Medlemskap
2024
Så är det nog, det är dåliga svenska beskrivningar man hittar om dessa.
Men enligt bilder så verkar det finnas en värmeväxlare i de lite dyrare modellerna.
 
Toppen