• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Väggbeklänad

Söderby

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
30012
Medlemskap
2024
Jag har rivit bitar av en vägg i husbilen då jag hade fukt.
jag isolerar med frigolit ska lägga på 3mm plywood.
vad ska jag sen använda för att få mahogny liknande vägg.
Folie faner el dyl.
Tacksam för tips.
Söderby
 

Söderby

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
30012
Medlemskap
2024
Tack för tipset. Eftersom jag bara har rivit delar av väggen så blir det troligtvis inga snygga övergångar. Sen fanns det inte 3mm tjocklek.
Jag tänkte lappa i viss delar med 3mm plywood och sen täcka hela väggen med något lämpligt material.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Tror ändå att det blir bäst att ta bort det gamla (då ser du också om det finns något "sjukt" under), och bygga nytt med 3,6 mm mahognyplywood med luan-/meranti-kärna.

En lätt, prisvärd skiva som ger ett enhetligt utseende på väggen.

Pålle
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Eller så köper du en billig plywood skiva.... Och klär den sen med kontackpapper (vinyl)
Vet inte om dessa finns idag, men tidigare kunde du köpa en 2,6mm plywood skiva som var klätt på hela ena sidan med ett foto av olika trä, det fanns då de flesta träsorter att välja på...
Har du sen ingen fanerpress så vill jag avråda dig från faner... Och vet man sen inte hur man skall behandla fanerett så kommer ljus faner att mörkna med tiden, medan mörk faner ljusna... Och då syns reperationen väldigt tydligt
 
Toppen