• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägassistansförsäkring

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Vi fick idag ett erbjudande om vägassistans från Solid AB. Uppgifterna om vår bil är hämtade från Vägverket.

Detta skulle kosta 295:- för ett år och villkoren är helt OK tyckte vi. Ordinare pris för husbil är 547 kr/år står det på deras hemsida. Inte dumt alls.

Men då går vi in och kollar fullständiga villkor för husbil. Och då står det 3.5 tons totalvikt. Vår husbil väger 5 ton. Medskickat är villkoren för personbil.

Alltså detta erbjudande gäller inte oss även om vi har fått det. Det är bäst att kolla allting själv. Undrar vad som hade hänt om vi "hade stått där".

Vi ska kolla upp detta efter helgerna. Kan vara bra att veta?
 

Bilagor

  • SOLID.pdf
    71,1 KB · Visningar: 82
J

Jarn

Guest
Sv: Vägassistansförsäkring

Ja, det var ju väldigt "tunt" villkorsblad.

T.ex. som jag sett i andra s.k. assistansförsäkringar, vad gäller vid punktering?
Vissa försäkringar kräver att man har reservhjul för att försäkringen skall gälla för assistans.
Idag är det ju inte alla som har det i sin ahusbilar och vad gäller då vid en däckexplosion?
Då står man utan sin försäkring, eller ?
 

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Sv: Vägassistansförsäkring

Vi lämnar in husbilen för service på en auktoriserad Boschverkstad. Då ingår assistansförsäkring.När jag kollade gällde den för vår bil, 3850kg. //Pirkko
 
Senast ändrad:
F

F.d. 12122

Guest
Sv: Vägassistansförsäkring

Vi servar också bilen på en Bosch-verkstad och får då Assistansförsäkringen gratis från Falks.
/Göran
 
F

F.d. 29787

Guest
Sv: Vägassistansförsäkring

Vi fick den 05-01-09 inbetalningsavi om förlängning av vår assistansförsäkring för år 2009
premie 390:- i bolag Codan.

Ps skaplig premie för bil över 5 ton, eller hur. ?

Rune 829.
 
Toppen