• Vill du prova på "Ett måste i varje husbil"? Klicka på "Husbilsplatser" i den blå menyraden.
    Våra demo-husbilsplatser finns i Göteborgs Norra Skärgård
    Mer information om programmet, klicka här.

VÅRAN GNÄLLTRÅD - GNÄLLHÖRNA!!!!!!!!!!!!!

F

F.d. 5333

Guest
Sv: VÅRAN GNÄLLTRÅD!!!!!!!!!!!!!

Det första som jag kommer att tänka på är vägskatten på husbilen tycker att det är dyrt,
har jag en båt exempelvis så betalar jag ingen skatt och jag ser båda som ett fritidsnöje.
Just det, och båtägare kan, och gör det. Vadå? slänger sopor i sjön, tömmer Toan i sjön. Borde beräknas skatt efter hur högt försäkringsvärdet är.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424

Här har man kört i 5 dar och slängt ut över 4000:- i diesel och så är det bara +15 grader på dagen.
Pengarna tillbaka Spanien, annars anmäler jag dig till ARN.
:msn_angry::msn_angry::msn_angry:
//W
Å vi sitter uppe i Idre med -5 grader och solen har visat sig ett antar timmar , bilen drog 1,05 lit/mil och jag fick tanka för 895kr ......

Det enda som gnällt är den ena luckan som gnällde när jag öppnade den ... :) ;) .

Hoppas våren kommer snart så husbilssäsongen kommer igång tidigt för er som har dom avställda .

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328

25 spänn på trisslotten... = Nya Chanser på miljoner!
I övrigt "Gnäller" jag på få ting! Men jag önskar en tidig Vår+träffa trevligt HBK folk!

Förlåt... Detta var ju en "gnällltråd".... *Solly*Opsss... Mitt inlägg är OT!! :msn_wink:
(är inte direkt gnällig av mig, mestadels positiv, men trådskaparen ha en "point")

JanneEkan

HBK vice kassör
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
689

Vill gnälla på att jag missade Tre Kronor match, dom vann ju och det är ju dom matcherna man vill se.

F

F.d. 5322

Guest

Tyvär ingen höjdarmatch...gnissel och gnöll..knnniiir. :msn_weird:
//Mia

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271

Har en kompis som är i Thailand 32 grader varmt
Stackars jäkel va han måste svettas
Dessutom är det 26 grader i vattnet
Stackare.

Snarken 2

Iveco 35

HBK Valberedning
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
1172

Tusan också inget att gnälla om idag. Får väl gnälla åt grannen, hade punka och när han skulle sparka loss hjulet vek sig domkraften,puuh.

Jappe

FD HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ang. Campingkatalogen!

Stena måste väl vara världsledande på att trakassera kunderna med sina minst sagt flytande priser! Fler och fler bolag i andra branscher följer efter. Jag är så trött på att dom smyger med sina priser på det här viset så jag har börjat bojkotta dessa företag! Jag gör mig hellre omaket att ta en omväg eller betala lite extra hos bolag som har en tydlig prissättning av sina tjänster!

Samma sak gäller alla dessa förbannade plastkort som tar så stor plats i plånboken. Jag roade mig lite med att kolla alla mina kort och upptäckte då att jag inte har utnyttjat någonting av alla deras erbjudanden! OBS! Har man barn med på resan så finns det säkert många plastkortserbjudanden som är förmånliga. Men för oss gamla gubbtjuvar gäller helt andra regler! Vi är inte attraktiva för dessa bolag på samma sätt som barnfamiljer!

Jappe

Alve

HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338

Samma sak gäller alla dessa förbannade plastkort som tar så stor plats i plånboken. Jag roade mig lite med att kolla alla mina kort och upptäckte då att jag inte har utnyttjat någonting av alla deras erbjudanden! OBS! Har man barn med på resan så finns det säkert många plastkortserbjudanden som är förmånliga. Men för oss gamla gubbtjuvar gäller helt andra regler! Vi är inte attraktiva för dessa bolag på samma sätt som barnfamiljer!

Jappe
Håller med dig Jappe. Den enda rabatt vi har utnyttjat som sammanhänger med plastkort är lägre pris på Caravan Clubs campingar. Och detta tack vare att deras märke finns på internationella campingkortet. Det är alltså incheckningen som påpekar att man har rabatt.
Jag är för lat för att läsa bruksanvisningar för att inte tala om försäkringsbolagens orddiarré. Det går ut över även klubbars listningar av förmåner. Försökte använda en färjerabatt en gång på Checkpoint Sweden men den gällde inte eftersom det redan var ett nedsatt pris.

Född blåst, alltid blåst.
Alve

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001

Det är bedrövligt att nyare husbilar oavsett prisklass skall behöva genomgå årliga fuktkontroller som måste betalas av husbilsägaren. Fabriken har på ett smart sätt lagt över kvalitetskontrollen på oss konsumenter..........svagt.!
:msn_angry::msn_lightning:

Jappe

FD HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Flyttad från vintipstråd.

Varning för L!

Jag trodde att jag köpte en Lurton (gott) från Argentina men lät mig luras av etiketten! Det var ett franskt vin som inte fungerade till någonting! På tredje dagen (samma flaska) så tänkte jag jag djärvt att "nu jädrar ska jag få slut på den här hemska vinvarianten och eftersom vi har hantverkare i huset så serverades ärtsoppa med stekt bacon och DÄR SATT DEN! Hand i handske!!

Alltså, ska ni nödvändigtvis dricka L till maten så är det ärtsoppa med bacon som gäller!

Hör jag någon här som har en annan uppfattning när det gäller L?

Jappe

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342

Jappe!
Då skulle du smaka dunkvinet från Hiperber i Santa Pola. 2 liter för € 2,17.
OOOPPPs Jag glömde. Det var ju det du drack hela tiden här nere.

:msn_laugh:
//W

Jappe

FD HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Aldrig i livet att jag har köpt sådant vin i 2- eller 5-liters plastdunkar!!! Däremot har jag smakat på det och blivit ovän med dom som bjudit på det! Jag backar inte här! :msn_angry::msn_angry::msn_angry:

Jappe

PS! Öst är öst och väst är väst! Med risk att stöta mig med Calle Bonath här så vill jag påpeka att det skillnad på öldrickare och finsmakare!!! DS.

PS2. Jag gillar gott öl också! DS.

PS3! Det skulle vara "körkort" på vin! Redan i grundskolan skulle ungarna lära sig att skilja på riktigt vin och plastvin! DS.

PS4! Jag är mycket upprörd nu! DS.

Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342

Jappe.
Du har ingen aning om vad som bjöds på.
:msn_embarrassed:
Och dessutom i plastglas...........................
:blabla:
//W

Toppen