• Vill du prova på "Ett måste i varje husbil"? Klicka på "Husbilsplatser" i den blå menyraden.
    Våra demo-husbilsplatser finns i Göteborgs Norra Skärgård
    Mer information om programmet, klicka här.

VÅRAN GNÄLLTRÅD - GNÄLLHÖRNA!!!!!!!!!!!!!

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Sv: VÅRAN GNÄLLTRÅD!!!!!!!!!!!!!

Hur avgör jag om mitt inlägg ska anses som gnäll? Jag kanske tycker det är ett relevant och o-gnälligt inlägg.

Sonic

HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719

Då man laddar upp en bild så kan man ge en beskrivning. Den beskrivningen får inte vara mer än 250 tecken. Dessvärre så sker ingen automatiskt visning av antal använda tecken, så man får justera om och om igen. :msn_weird:

Och inte står det innan hur stor bilden får vara. Så den får man editera efteråt. Som väl är står tillåten storlek i felmeddelandet.

Och inte förstår jag hur Eila & Pentti får till den lilla tecten i nederkant på sina bilder.
Se Dethleffs Globetrotter XLi 7850-2 Fiat Ducato 3,0 Integrerad - Eila & Pentti’s Husbil - Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -
:msn_question:

Senast ändrad:

Kjell och Eva

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
4375

Vi skulle bara vilja GNÄLLA lite för att så många GNÄLLT på vår klubb som ändå med lite eftertanke ger oss så mycket både vad det gäller nya vänner o gamla vänner, upplevelser gemenskap kunskap och allt för denna ynka hundralapp som man inte skall GNÄLLA över.:msn_wink:

Kjell & Catrin

Alve

HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338

Bra, tänkte jag, en gnälltråd.

Men jag tänkte mig då en helt annan typ av gnäll än det som förekommit på sistone. Inget internt gnäll utan den här typen:

Tomater som säljs i Sverige är rena bedrövelsen. Det svenska grisköttet är nästan teknisk omöjligt att äta. Med tekniskt menar jag att man måste ju kunna skära igenom det. Ösgötapotatis är också hemska saker. Ändå hade man planer på export.

Jag menar att den typen av gnäll behövs. Dessutom har jag rätt.

:msn_wink:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750

Hej på er...., jag har precis blandat White Lady till mig och hustrun. Den blev perfekt. Smakar sagoligt gott. Vi har vandrat en lång runda idag och då tittade solen fram. I morgon ska vi koncentrera oss på att skämma bort barnbarnet. Näst helg blir det en tur med husbilen. Katten är riktigt snäll....., fy fasen va trist, kommer inte på ett enda gnäll..., jo förresten Vidhem, den svenska fläskfilén vi hade till middag var alldeles perfekt, precis som svenskt kött brukar va..., så det så! :msn_wink:

Krister N

Alve

HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338

Beskrivning av fläskkotlett 1956:a. Utan ben var inte uppfunnet.

Längs ytterkant en rand av gyllenbrunt fett. Nära benet längst ner åt höger, eller vänster, beroende på hur man placerat gobiten på tallriken fanns en yta extra gott kött. Det kan slinka med något nu också om man "misslyckats" med styckningen. Köttet var saftigt och gott och ansågs vara "söndagsmat". Numera liknar det sulfitpappersmassa. Grisarna svälter väl snart ihjäl. Djurplågeri.

Gnällt av
Alve

Toppen