• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägtrafikskattehöjning 2018?

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
J

Jarn

Guest
Sv: Vägtrafikskattehöjning 2018?

Nästan ett år gammal artikel ??
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Vägtrafikskattehöjning 2018?

Ja, eftersom diskussionen var uppe nu och det här var det enda jag hittade lite snabbt. Jag hittade inget om att det blev avslag eller gick igenom. Nu stod det ju inget om personbil klass 2 och inte heller om det var personbilar under 3,5 ton heller. Är det någon som vet?
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Vägtrafikskattehöjning 2018?

Ja, eftersom diskussionen var uppe nu och det här var det enda jag hittade lite snabbt. Jag hittade inget om att det blev avslag eller gick igenom. Nu stod det ju inget om personbil klass 2 och inte heller om det var personbilar under 3,5 ton heller. Är det någon som vet?
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Vägtrafikskattehöjning 2018?

Tja, då ingen annan, som vet mera bestämt, svarar jag med det jag tror föreligga. Utan att ha efterforskat närmare så uppfattar jag det som om att förslaget inte fått något större gehör. Det enda som verkar vara aktuellt att genomföra är förslaget om en särskild flygskatt.

Klart nu: Regeringen inför en ny flygskatt | Dina pengar
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Vägtrafikskattehöjning 2018?

Ett bonus-malussystem för nya lätta fordon, sou 2016:33, verkar vara ute på remiss om man söker på bonus-malus så kan man läsa dom olika remissinstansernas svar.
Åke
 
Toppen