• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utvändig hörnlist

F

F.d. 54877

Guest
Hej,

jag undrar vart i Sverige man kan införskaffa sådana här hörnlister i aluminium som visas i bilderna som ni finner i Imgur länkarna nedan? Det enda jag lyckats hitta som liknar någotsånär är på denna sida ifrån UK Magnum Aluminium Corner Mould - Magnum Motorhomes.
Alternativt om någon har lust att förklara hur jag bör gå till väga om jag vill byta ut dessa mot någon annan metod för att foga samman aluminiumplåtarna. Mycket tacksam för all hjälp och alla förslag.

Hjärtliga hälsningar
Simon


Imgur

Imgur
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Den er litt vanskelig, har ikke sett disse på nye biler og vogner etter omlag 2000. Mest sannsynlige kilde for nye er en verkstad for husvogner. Litt uklart ut i fra bildene om det er dekklist over skruer på en eller to sider. Den engelske viser en ensidig utgave, vet det fantes en tosidig som ble skrudd fast både bakfra og fra siden. Disse fantes begge i litt forskjellige bredder så sjekk målene før bestilling.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
För mig ser det ut som en Cabby-list, så då är det bara att hoppas att någon Cabby-handlare kan hjälpa dig.

(Kanske även Nordic har använt samma list?)

Pålle
 
F

F.d. 54877

Guest
Hej och tack för era svar.

Jag överväger nu att ta bort alla dessa lister göra om på något annat vis, uppskattar väldigt mycket alla tips.

Vänligen,
Simon
 
Toppen