• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppgradering till smart tv

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Passade på att byta ut vår ltc 19 tum till ltc 24 tums smart tv.
Hjertmans har kampanj augusti ut. Pris ca 3300 kr.
Behöver ingen Chromecast längre för att streama.
Jag har laddat ner tv appar som cmore, Telia play, SVT, tv 4 play, samma appar och tv program vi har i bostaden.
Vi streamar direkt via wifi från vår router, Netgear 790s med tvns fjärrkontroll.
Med Telenor obegränsat.
Fungerar mycket bra.
Kan även surfa med den.
DSC_0007_copy_2393x1346.jpg
Jag fäste ltcn i tvkassetten bakom ryggstödet, och spärrade den i uppfällt läge då den inte får plats i nerfällt läge. Den är bredare än kassetten.
Men det är skönt med lite större bildskärm.
Helt klart en förbättring.

Om man tycker det är obehagligt att köra med TVn uppe, får man tillverka en snygg lite kraftigare huva att dra över.

Krister
 

tegelrygg

HBK Medlem
Inlägg
241
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
27847
Medlemskap
2024
Letar efter ett sätt att använda en större skärm för arbete och samtidigt kunna ha en bra arbetsställning under flera timmar. Är intresserad av att se olika lösningar.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Min inhandlades förra året på Hjertmans, den har tyvärr Android 7, den vill jag inte rekommendera någon att köpa, extremt slö i jämförelse med en Chromecast eller en Mi tv-stick.
En undran, går det att uppgradera Android i LTC smart TV?

Fick nyss svar från LTC support:

ltc.JPG

Detta innebär att ni som tänkt köpa en LTC smart-tv, var obs på att den har Android 9 installerad !
 
Senast ändrad:

skoteråkarn

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
13995
Medlemskap
2024
Passade på att byta ut vår ltc 19 tum till ltc 24 tums smart tv.
Hjertmans har kampanj augusti ut. Pris ca 3300 kr.
Behöver ingen Chromecast längre för att streama.
Jag har laddat ner tv appar som cmore, Telia play, SVT, tv 4 play, samma appar och tv program vi har i bostaden.
Vi streamar direkt via wifi från vår router, Netgear 790s med tvns fjärrkontroll.
Med Telenor obegränsat.
Fungerar mycket bra.
Kan även surfa med den.
Visa bilaga 214406
Jag fäste ltcn i tvkassetten bakom ryggstödet, och spärrade den i uppfällt läge då den inte får plats i nerfällt läge. Den är bredare än kassetten.
Men det är skönt med lite större bildskärm.
Helt klart en förbättring.

Om man tycker det är obehagligt att köra med TVn uppe, får man tillverka en snygg lite kraftigare huva att dra över.

Krister
Hej är du säker på att du kan se tv 4 play ???
Jag har gjort samma uppdatering som du och har jämfört data på dinn och minn kartong det är exakt samma.
jag kontaktade generalagenten och fick till svar att LTC inte är godkänd av tv4 därför kan man inte se på tv4 play på en LTC tv.
Har uppdaterat tv:n och ominstallerat tv4 appen i dag men det funkar ändå inte.
P-G.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Hej är du säker på att du kan se tv 4 play ???
Jag har gjort samma uppdatering som du och har jämfört data på dinn och minn kartong det är exakt samma.
jag kontaktade generalagenten och fick till svar att LTC inte är godkänd av tv4 därför kan man inte se på tv4 play på en LTC tv.
Har uppdaterat tv:n och ominstallerat tv4 appen i dag men det funkar ändå inte.
P-G.
Jag har laddat ner appen men har nog inte testat den.
Vi är för ovanligheten hemma nu, så jag har husbilen på förvaringsplatsen som är 4 km hem ifrån.
Men jag ska kolla i morgon.

Krister
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Hej är du säker på att du kan se tv 4 play ???
Jag har gjort samma uppdatering som du och har jämfört data på dinn och minn kartong det är exakt samma.
jag kontaktade generalagenten och fick till svar att LTC inte är godkänd av tv4 därför kan man inte se på tv4 play på en LTC tv.
Har uppdaterat tv:n och ominstallerat tv4 appen i dag men det funkar ändå inte.
P-G.

Det är inte så att förväxlar TV4play med TV4?
På min LTC smart fungerar TV4play som det är tänkt, jag kan när jag loggat in streama allt innehåll i TV4play, jag kan även se nyheterna samt gomorronstudion live.
Vill man se TV4 live kan man bl.a. göra det i c more och discovery+.
Själv kör jag med Discovery+ där kan jag streama dessa kanaler.

IMG_20210815_175641.jpgIMG_20210815_175701.jpg
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Hej är du säker på att du kan se tv 4 play ???
Jag har gjort samma uppdatering som du och har jämfört data på dinn och minn kartong det är exakt samma.
jag kontaktade generalagenten och fick till svar att LTC inte är godkänd av tv4 därför kan man inte se på tv4 play på en LTC tv.
Har uppdaterat tv:n och ominstallerat tv4 appen i dag men det funkar ändå inte.
P-G.
Hej. Jag har testat, och Tv4 play fungerar.
Och som Peter skrev, så ser vi Tv4 genom vårt tv-abbonemag.
I vårt fall Telia.

Krister
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Någon som vet om tv:n funkar med Allente appen (Canal digital/Viasat)?
Står förvisso i beskrivningen att man har tillgång till alla appar som finns i Google Play, men man vet ju inte om alla funkar.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
hej jag har provat idag också och kan inte se tv4 play eller streama tv4. har hänt ibland att jag fått in nyheterna får vänta och se vad som händer.
/P-G.

Har du registrerat dej och skapat ett login på TV4play?
Man måste ha det för att appen ska fungera.
Det går bra att skapa det på en dator/mobil.
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Har satt min LTC 32 tum, på motsvarande ställe som dig. Fungerar alldeles utmärkt!!

Men funderar nu kraftigt på att slänga ut TV:n till förmån av en liten Smart projektor, som inhandlades härom veckan, och har ALLT.
 

Bilagor

  • TV1.JPG
    TV1.JPG
    4,5 MB · Visningar: 98
  • TV2.JPG
    TV2.JPG
    4,7 MB · Visningar: 96
  • KodakLuma450 (2).JPG
    KodakLuma450 (2).JPG
    4,9 MB · Visningar: 96

Gunnarsson

HBK Medlem
Inlägg
175
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Har satt min LTC 32 tum, på motsvarande ställe som dig. Fungerar alldeles utmärkt!!

Men funderar nu kraftigt på att slänga ut TV:n till förmån av en liten Smart projektor, som inhandlades härom veckan, och har ALLT.
Även vi lämnar tv hemma när vi åker söderut i vinter och har ersatt den med en projektor. Funkar klockrent
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.863
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Hmm... Kan det skilja på inloggning Android/Apple?
Jag har själv bara Androidprodukter, så jag kan inte testa att logga in på tv4play-appen via en Appleprodukt.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Har satt min LTC 32 tum, på motsvarande ställe som dig. Fungerar alldeles utmärkt!!

Men funderar nu kraftigt på att slänga ut TV:n till förmån av en liten Smart projektor, som inhandlades härom veckan, och har ALLT.
Projektor är framtiden. Vi har haft detta i kombination med en Mi-stick i något år nu...Det funkar över förväntan ;)


Projektor.jpg


Ni kommer nog inte ångra er!

//Jocke
 
Toppen