• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppblåsbara nivåkuddar

Anders Flair 8000

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Växjö
HBK-Nr
33934
Medlemskap
2024
inte alls omöjligt tyckte bara att det verkade otroligt smidigt väger väldigt lite tar ingen plats i garaget man kan ställa höjden med lufttrycket ock inte jätte dyra 1000-1400 styck
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Vi har 2 st ,dyra i inköp.Men vi har inte plats för kilar. Köpte till en liten kompressor så det är lite pyssel men
det funkar bra, enkelt att köra på och av. Lyfter c:a 12 centimeter som mest. Är lätta att stuva undan bak i plåtisen
Barbro tycker att det är lite gungigt nä dom är på topp ,men jag upplever inte något sånt.
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Äntligen rätt men så här gör vi .Förvarar dom tomma på luft bak i bilen.Lägger dom t.ex. framför hjulen och sen
visar Barbro när hjulet är mitt på kudden. Därefter så kopplar jag kompressorn och börjar pumpa upp till lämplig nivå
På bilden Tälldalen camping lutar det så fick köra i Max 1,2 kilo
När vi sen åker så släpper man ut all luft och rullar av kudden,sen kanske man får sätta på foten försatt tömma ut all luft
Blir väl 2-3 cm tjocka och väger nästaninget.
’Skulle gärna att någon tar bort inlägget där bilderna blev upp och ner Tackar på förhand
 
Toppen