• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tyska gasolflaskor, returnera

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.720
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Hej
Efter att köpt två husbilar i Tyskland har vi två tyska gasolflaskor ”över”
Ska åka till Kroatien om två veckor tänkte att ta med dom till Tyskland och panta eller lämna tillbaka flaskorna ,vart gör jag det? Eller är det bara att lämna in dom på återvinningscentralen som plåt?
Har för mig att jag sett en tråd tidigare om detta i någon tråd, men hittar inte den just nu
Roffe i Östersund
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Åk in på ett Bauhausvaruhus i Tyskland så får du tillbaka panten för dom. Jag använder mig av två tyska flaskor här i Sverige med en adepter. Då kan jag fylla flaskorna i Sverige med hjälp av en adepter eller byta flaskor när jag är i Tyskland. Precis som i Sverige är det noga med att ha koll på datumet som står tryckt på flaskan så att det inte har passerats. Därför byter jag flaskorna i Tyskland.
 

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
564
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Då jag köpte gas hos Bauhaus, i Tyskland utan returflaska, påpekade de att jag måste ha med kvittot vid returen för att få tillbaka panten. Hade de inte påpekat detta hade jag nog inte sparat kvittot.
 
Toppen