• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv via satelit

B-O

HBK Medlem
Inlägg
79
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
6061
Medlemskap
2024
Jag köpte förra året en husbil 2016 års modell. Det finns Oyster parabol monterad. Tv:n är en Avtex. I husbilen ligger det kvar en CA modul från Canal Digital och Strong. Jag har i bostaden numera Alente, tidigare Viasat. Jag har testat att flytta mitt kort från Viasat till husbilen men inte lyckats se de kodade kanalerna. Jag kontaktade då Alente som skickade en ny CA modul då den gamla inte gick att använda enl dem. Jag testade den nya men fungerade inte. Jag kontaktade dem igen och då finns det en lista över godkända TV apparater och där är inte Avtex med.
Finns det någon som vet vad som erfordras. Alente verkar inte ha kunskapen. Jag frågade Larmcenter på mässan och de sa att Avtex ska fungera. Kan TV n vara för gammal?
 
Toppen