• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TV tips

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.702
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Tv tips i dag på SVT visas allt för Sverige kl 20 där amerikaner seglar från Danmark Sverige på den sista båt som jag byggde är nu 25 år byggde på Styrsö det är glasfiber men ser som trä finns i norra hamnen i Hälsingborg på sommaren går på charter är ett fantastiskt bygge
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
För övrigt brukar det vara ett sevärt program till skillnad från alla program där "kändisar" jönsar sig, spelar teater och viker ut sina psykiska problem. För att inte tala om "koppleri" program, allt ifrån bonde söker fru till Paradise Hotell och Bachelor.
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Tv tips i dag på SVT visas allt för Sverige kl 20 där amerikaner seglar från Danmark Sverige på den sista båt som jag byggde är nu 25 år byggde på Styrsö det är glasfiber men ser som trä finns i norra hamnen i Hälsingborg på sommaren går på charter är ett fantastiskt bygge
Det var ingen dålig båt, jättefin.
 

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.702
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Ja min bror som byggde båtar på Styrsö där vi är uppfödda vår far var lärare där och hade stort intresse för segling när han gick på lärare högskolan byggde han en segelbåt ihop med flera klasskamrater det var innan kriget den båten var 15 m lång den blev färdig efter krigsslutet dom seglar till Norge var första båt till bergen. När jag gifte mig flytta vi till Styrsö byggde hus där jag flyttade till Billdal min bror hade byggt Fab där och fick förfrågan om att bygga skutan Nina i glasfiber av en skeppsredare från Donsö han hade pengar på ett konto min hittade ritningar på sjöfart museet av en dansk post jakt
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Tv tips i dag på SVT visas allt för Sverige kl 20 där amerikaner seglar från Danmark Sverige på den sista båt som jag byggde är nu 25 år byggde på Styrsö det är glasfiber men ser som trä finns i norra hamnen i Hälsingborg på sommaren går på charter är ett fantastiskt bygge
Ett riktigt smycke till båt! Det måste vara härligt att få se skutan i sådant program!
Tommy
 

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.702
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Jag hade hand om glasfiber konstruktionen Bosse gjorde en form med en snickare i tre månader som bestod av 10 mm lackad spånskiva som var 5 m lång med utvändig spant satte ihop skivor med en speciell plast profil som blev en rand som nåtad bordläggning skrovet är 50mm tjock utan spant så rymden inne är mycket större än en vanlig skuta det en sandwich konstruktion med 25mm balsa trä jag hade med mig 6killar när gjöt skrovet tog nog två veckor polyester är en ISO utan vax så vidhäftning är mycket bra balsa är kubb vi hade ställning inne tror formen var 5m hög fråga mer annars bästa att besöka eller hyra en kryssning med Nina gå in på hemsidan
 
Toppen