• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tur til Finnmark via Sverige og Finland?

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Beklager så mye til mine flotte naboer i øst! Jeg lover å besøke og utforske deres flotte land ved mange senere anledninger, men akkurat nå er det Finnmark som er i fokus.

Jeg har plottet inn en litt sen sommerferie i år, og planen er en tur til Finnmark uke 35-37. Selv om dieselprisen totalt har knust mitt opprinnelige feriebudsjett (beregnet dieselkostnad alene har nå passert 20.000,-) har jeg lyst til å gjennomføre turen, og vil gjerne ha tips og forslag til små avstikkere langs det som egentlig var ment som en ren transportetappe langs E4 nordover. Google-ruten min krysser grensen ved Eda / Charlottenberg, og går via E16 og E45 via noen mindre veier fram til øskysten og E4.

I utgangspunktet sparer jeg en hel dags kjøring (hver vei) med denne ruten, men jeg kan gjerne bruke denne ekstra dagen til utflukter underveis.

Er det ellers noe jeg bør vite om vedr. ev. Covid-restriksjoner i Sverige, forutsatt at situasjonen forblir som den er?
 
Toppen