• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

tuned by autostable

Gulleben

FD HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
9727
Medlemskap
2023
Hej, är det någon som hört talas om detta, tuned by autostable, det handlar om att byta en kolv i dieselpumpen för 3,900.- kan det vara något att ha, är det någon som har erfarenhet av detta. skall ge 15-20% bättre effekt.

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: tuned by autostable

Jag har inte hört talas om det, men det låter för bra för att vara sant. Jag skulle avstå från den.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: tuned by autostable

Hej, är det någon som hört talas om detta, tuned by autostable, det handlar om att byta en kolv i dieselpumpen för 3,900.- kan det vara något att ha, är det någon som har erfarenhet av detta. skall ge 15-20% bättre effekt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Gulleben, jag skrev ett svar för ett par dagar sedan på en liknande fråga, så jag klistrar in det svaret här med länk till en tidigare tråd i trimämnet. (Det handlar om kolven nedåt inlägg sju.)
Det går faktiskt att få rätt mycket mera "sprutt" även på en äldre diesel med mekanisk pump.

JANKRO.

------------------------------

Svar på Viva troter's fråga.

Hejsan, du kan läsa den här tråden som vi skrev för ett tag sedan, för det finns ev. lite andra åtgärder man kan börja att testa med. I ditt fall så handlar det väl om den helmekaniska pumpen, så bygga en styrbox till VP37 pumpen som det står om i de första inläggen stämmer inte med din, men nedåt inlägg 7 så halkar det in på den helmekaniska pumpen med en konisk kolv som i de flesta pumpar sitter excentriskt placerad.
Det står även en del om den köpta kolven som verkar ge ett bra kraftillskott.

Insprutningspumps trim (Bosch vp37)

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
Toppen