• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trumavärmaren

A

Amstaff

Guest
Vår Trumavärmare fungerar bra till den blir varm , då plötsligt lägger den av, efter 10-20 sekunder startar den om som vanligt dvs först startar fläkten sedan tänder gasolen sedan går den i ca 15 sekunder, så stannar den igen,sedan startar proceduren om och om igen. Vad kan detta bero på ?
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
499
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Vår Trumavärmare fungerar bra till den blir varm , då plötsligt lägger den av, efter 10-20 sekunder startar den om som vanligt dvs först startar fläkten sedan tänder gasolen sedan går den i ca 15 sekunder, så stannar den igen,sedan startar proceduren om och om igen. Vad kan detta bero på ?

Kolla så du har varmluftsutsläppen runt om öppna. Kan vara så att Truman blir överhettad!
Rułla lungt!
Tommy
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Förmodligen har ni redan kollat så inte stormvind går rakt in i Trumapannan. Vi var ute för det vid ett tillfälle och fick vända bilen åt motsatta håll, då fungerade allt.
Bengt
 

Qcomfort52

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Övertorneå
HBK-Nr
19268
Medlemskap
2024
D21EF75E-82AD-4399-885C-F47D155BB80B.jpeg BEA863EF-D61F-44DA-BC75-6043AF63ADE6.jpeg Jag hade problem med pannan den starta ibland och sen fick jag inte igång den hade en lång felsökning innan ja kom på va de var för fel fläktmotorn var sliten har byt motor och pannan går bra inga tjuv stopp längre ä
 

fedenapoli79

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Malmö
hej! Minns du vilka felkoder du fick fram?
själv får jag fram bland annat: 46, 88 och 178:

88 & 178:
Fel:
Störning under tändförlopp

Felbeskrivning:
Gnistströmmen stör en processor på kretskortet

Åtgärd 1:
Tändmodulen ska vara försedd
med en orange etikett.
Har den en vit ska den bytas!
(Kolla alla före CBXX-18 236 007)

Åtgärd 2:
Kolla om de tre stiftkablarna är skadade. Byt vid behov.

Åtgärd 3:
Byt kretskort
----------------------------------
Var det lätt att byta fläktmotorn? Var köper man den?

tacksam för svar
/Susse
 
Toppen