• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma W401H

Buten

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Täby
HBK-Nr
32045
Medlemskap
2024
Efter 4 veckor i Europa i bl.a. Alperna med temperaturer runt 0 undrar jag varför W401H alltid kommer upp när gasolen går på. Betyder tom vattenbehållare men vi har haft 50-75 % i tanken. Pannan fortsätter att gå och efter ett tag försvinner meddelandet. Ska man vara belymrad?
 

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Inlägg
1.210
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
Medlemskap
2024
Efter 4 veckor i Europa i bl.a. Alperna med temperaturer runt 0 undrar jag varför W401H alltid kommer upp när gasolen går på. Betyder tom vattenbehållare men vi har haft 50-75 % i tanken. Pannan fortsätter att gå och efter ett tag försvinner meddelandet. Ska man vara belymrad?
Felet betyder ju att Trumans tank är tom. Inte att vattentanken är tom, men det har ni väl koll på. Läste nån stan att det är nått med temp sensorerna som sitter på Trumans tank. Kommer inte i håg var jag läste det

#401Summer mode with empty water containerSwitch heater off and allow to cool. Fill boiler with water
 

Buten

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Täby
HBK-Nr
32045
Medlemskap
2024
Men Trumans tank fylls väl på med självtryck från vattentanken så om man har tillräckligt med vatten i bilen borde den inte gå torr om det inte är något hinder i ledningen. Det finns ingen separat påfyllning till Truman
 

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Inlägg
573
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2024
Men Trumans tank fylls väl på med självtryck från vattentanken så om man har tillräckligt med vatten i bilen borde den inte gå torr om det inte är något hinder i ledningen. Det finns ingen separat påfyllning till Truman
Trumans "tank" är vv-beredaren och den fylls när du spolar varmvatten i någon av kranarna. Beredaren rymmer ca 12 liter så du får spola ett tag innan den blir fylld.
Mvh /Roland
 
Toppen