• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tropical Island en Svindyr resa ......

F

F.d. 5898

Guest
Barnen och vi åkte till Tyskland på Höstlovet.
Hittade detta Tropical Island badland i husbilstidningen och vi blev nyfikna och åkte ner .
Inträdet kostade 30 för vuxna och 20 för barn , euro alltså.... Familje biljett kostade 80 och då får 3 barn följa med in.
Priserna i svenska kronor sett var kanon en öl ca 25 kronor en stor fin glass som på Smultronstället i Söderköping skulle ha kostat minst 150 kostade här ca 60 kronor.
tequila sunrice kostade ca 55 kronor.
En god fin maträtt på resturangen gav vi 100 för (puttenstek)

Efter en 13 timmars dag gick vi ut och lade oss i husbilen.
Nästa dag tyckte vi att allt var så fint så det blev ytterligare en dag.
Sedan började hemresan.

På väg hem hoppade vi in på Östgöta Camping i Mantorp för att fylla Gasoltuber.
Tyvärr fick vi med oss lite mer ut därifrån .
Det blev en 09 Burstner Quadro 664 på 900 mil.

ca 710 000 för att åka och bada , det kallar jag SVINDYRT....
Men då ingick resan badet och det lilla impulsköpet......visst ja jag glömde Gasoltuben.

MVH
Mats O Cilla
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Tropical Island en Svindyr resa ......

Bra jobbat! Sånt gillar vi! Vi funderar nu på om vi ska köpa parabol till den husbil vi har eller om vi ska köpa ny bil istället!
Lycka till med impulsköpet!
Familjen Åhnbrink
 
F

F.d. 5898

Guest
Sv: Tropical Island en Svindyr resa ......

Köp ny bil som har wooken monterad , då slipper du jobbet :)

MVH
Mats o Cilla
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Tropical Island en Svindyr resa ......

Ha ha ha!
Klockrent!

Kul, hoppas ni blir nöjda med nyförvärvet.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Tropical Island en Svindyr resa ......

Förutom bilbytet var det ett underbart ställe för vi funderar på att åka dit över nyår , var bra ställplats eller camping där ?
Inga problem med "kredit"armbanden ?
 
F

F.d. 5898

Guest
Sv: Tropical Island en Svindyr resa ......

Angående ställplats så vet jag ej , vi stod bara på den vanliga parkeringen med ca 10 andra husbilar och givetvis kostnadsfritt.
Armbandet fungerade klockrent bara att handla och ta "smällen" när man gick ut.
Men jag förstod inte riktigt varför man först skulle betala när man gick in för att sedan betala ytterligare en gång vid utpassering , hade gått klart snabbare att ta allt detta vid utpasseringen.

Jag har bara ett tipps , det är lite av denna sand som finns på sandstranden i hela badhuset , och eftewr att ha varit blöt om fötterna och gått en hel dag var mina fötter som att jag hade gått på slippapper hela dagen och jag hadde skit ont under dem , när vi badade bastu gjorde det skit ont att gå på de varma golven , så jag rekomenderar skarp foppa dojjor eller liknande.

Och om ni inte vet om det tidigare så är det naket som gäller i de 9 bastu rummen , handduk går bra för "fegisar" *ler* men 95% avv alla satt näck.....

Om det inte vore så långt att åka så var jag snart där igen så jag kan bara ge det 10 husbilar av 10 möjliga....

Mats o Cilla
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Tropical Island en Svindyr resa ......

Någon som har några mera rekomendationer att besöka när man ändå åker ner till Tropical Island under nyår , vi är lediga till den 10:eek:nde .

Fanns det möjlighet till el på den ställplatsen eller var det "bara" en stor landningsbana .
Smidigase överfarten är väl Trelleborg-Rostock och då har vi väl lite rabatt också har jag för mej .
Det är ju inte nödvändigt att ta samma väg hem utan är ju okay och åka mot Puttgarten och genom Danmark hem .

Är allt sevärt angående Julstöket över i Lübeck ?
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Tropical Island en Svindyr resa ......

:D Aha är det så man ska göra? Tror att jag ska ta en tur till Tropical Island o sen på hemvägen......
Cecilia
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Tropical Island en Svindyr resa ......

På anläggningens parkeringsplatser finns ingen el. Men sedan c:a ett år finns det även en campingplats som drivs av samma bolag.
Har inte själv varit på campingen men förutsätter att det finns tillgång till el.
Men det är nog betydligt bekvämare att stå på gruset alldeles utanför ingången.
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Tropical Island en Svindyr resa ......

Berlin är aldrig fel, det finns ställplatser i stan och det är bara att åka kommunalt, fungerar jättebra.
 
F

F.d. 52952

Guest
Sv: Tropical Island en Svindyr resa ......

Har gjort något liknande. Skulle köpa gummilister till diskhon på Dethleffs -05, kom därifrån med en Dethleffs -08. Önskar alla God Jul o Gott nytt År. GöteF.:spinny:
 

Bernt Håkan

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
1368
Medlemskap
2025
Sv: Smidigaste överfarten......

:spinny::p
Kolla in Trelleborg - Saztnits har själv åkt den vägen 4 timmar med färgan 2495:- - 10% HBK rabatt Ha en god tur Skall själv åka upp till Valfjället hälsning Bernt Ps GOD - JUL ock GOTT NYTT ÅR :)
 
Toppen