F
F.d. 24504
Guest
nån som vet va som är bäst KCR-box eller dieselkraft
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Folksam skriver ordagrant under aktsamhetskrav/vi ersätter inte;Är det godkänt av försäkringsbolag att använda dessa boxar? Är det lagligt?
Hej
Själv har jag en Renault Master maskin med original 115hk.
Med dieselkraft boxen kom vi upp till 140HK med 350 nm vrid från 115hk 290 nm vrid.
Med vänlig hälsning Jyrki
Hej
Själv har jag en Renault Master maskin med original 115hk.
Med dieselkraft boxen kom vi upp till 140HK med 350 nm vrid från 115hk 290 nm vrid.
Dessutom har jag en tillsats för den usla dieseln i Sverige diesel nectar vilket ger extra skjuts och maskinen får rätt smörjning iom att kör man med "trimbox" vilken den nu heter så går motorn lite torrare enligt expertisen.
Kolla in och http://www.kalle-i-sellnas.se/pdf/diesel_nectar_mm.pdf
Jag har vänner som provat detta före mig och de upplevde en klar förbättring.
Med vänlig hälsning Jyrki
Försöker att komma tillbaka till ursprungsämnet, genom att bifoga dessa testresultat. Dock utgör de inte något svar på "vilken box som är bäst".
Den testade bilen är en Fiat Ducato med 2,0-liters JTD-motor, som vid testtillfället gått ca 13.000 mil. Testerna är körda i en Rototest-anläggning hos PBZ i Uppsala.
Mellan de båda mätningarna kördes husbilen drygt 30 mil, vilket rekommenderas av KCR.
Kollade med dem på Dieselkraft och fick ett test på en motsvarande fiat motor .
Bifogad PDF med resultatet