• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trimbox och LPG uppgradering

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Nu har jag uppgraderat min evaporator till LPG systemet. Sa nu klarar den upp till 450HK, vantar nu bara pa min trimbox som ger mig ca 60HK mer. Sa snart blir det test for att se hur forbrukningen blir med 410HK under huven :)

inte for att den sackar i backarna eller sa, men de sager att forbrukningen blir battre, just nu ligger jag pa Ca: 3L/Milen
men ska snart ut pa en langkorning genom Europa, da blir det att mata igen...


//Freddy
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Nu har jag uppgraderat min evaporator till LPG systemet. Sa nu klarar den upp till 450HK, vantar nu bara pa min trimbox som ger mig ca 60HK mer. Sa snart blir det test for att se hur forbrukningen blir med 410HK under huven :)

inte for att den sackar i backarna eller sa, men de sager att forbrukningen blir battre, just nu ligger jag pa Ca: 3L/Milen
men ska snart ut pa en langkorning genom Europa, da blir det att mata igen...


//Freddy
För oss som inte är insatta i din biltyp,vad är det för sorts FIAT?
 
W

Weckman

Guest
Nu har jag uppgraderat min evaporator till LPG systemet. Sa nu klarar den upp till 450HK, vantar nu bara pa min trimbox som ger mig ca 60HK mer. Sa snart blir det test for att se hur forbrukningen blir med 410HK under huven :)

inte for att den sackar i backarna eller sa, men de sager att forbrukningen blir battre, just nu ligger jag pa Ca: 3L/Milen
men ska snart ut pa en langkorning genom Europa, da blir det att mata igen...


//Freddy
Imponerande och spännande. Ska bli kul att läsa hur du upplever uppdateringen på den.
Kör du under 10 sek på strippen med den ska jag också byta husbil ;)
Tror du får samma problem med den som på min. Fästet
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Vet inte varför ni blandar in Fiat i denna tråd, sluta upp med det!
Det finns tusentals trådar på detta forum för de "Fiatfrälsta".
:yes:
 
Toppen