• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tröttnat på Caravan försäkring

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Någon mer än jag som tröttnat på Caravan försäkrings fakturerings system. Har konstant genom åren
haft problem med deras fakturering om man inte ställer av eller på på huvudförfallodagen.
Ex. Har huvudförfallodag 1 maj och fakturering halvårsvis. Ställde av bilen 15 okt. Påställningsförsäkring gäller
till 1 nov. Jag skulle då ha avställningsförsäkring från 15 okt. I stället hinner det komma en ny påställningsfaktura
från 1 nov. Jag ringer upp och då svarar man att jag ska betala ett visst belopp så täcker det avställning fram till första maj.
Någon faktura kommer inrte på detta.
När jag nu skall ställa på i april har jag fått avställningsfaktura från 1 maj. Ringer igen och får till svar att betala avställningsfaktura
så kommer det en ny senare. Så här har det hållt på varje vår och höst i flera år.
jag har påpekat för kundmottagaren att det är något fel i erat erp system för fakturering. Du måste gå till ekonomi avdelningen så de
rättar till detta. Samtliga kundmottagare har förklarat att de är medvetna om problemet men ingentind händer
Tänk om man skulle göra som några av våra vänner gör ställer på bilen när den andvänds och ställer av så fort de kommer hem. Det blir
flera gånger om året. Då blir det väl kaos i deras system med faktureringen.
Har påpekat för dem att kolla If system. Har en sportbil försäkrad där som ställs av vinterhalvåret. Fungerar perfekt. När jag ställer av kommer det inom några dagar ny
avbeställningsfaktura med ev. avdrag för påställning fram till förfallodagen. Samma sak vid påställning.
Och kundtjänst håller helt med om att så ska det fungera, men är inte kapabla att få deras faktureringsmodul i erp systemet ändrad av
ekonomiavdelningen. Helt sanslöst.
Nu blir det Länsförsäkringar istället.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.604
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag har haft mina försäkringar där i flera år och allt har fungerat utmärkt. Det som varit svårt att förstå har varit den beräknade kostnaden under resten av försäkringstiden som beräknats på att samma förutsättningar kommer att gälla. Allt detta kommer ju att ändras med deras nya variant utan avställning och istället baserad premien på hur husbilen användes förra året.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Jag har inte varit så jättenoga med att ställa på och av med denna Hymer 2018 5,5 ton då den är skattebefriad första 5 åren. Blir då försäkringspremien beräknad på antal påställda dagar blir det för högt i mitt fall. Även jag har varit noggrannare med att ställa så fort den ska stå ett tag. Vi använder husbilen året runt så det blir några ggr/år. Det har fungerat perfekt för oss de 5 åren vi haft CC försäkring iaf. Med nya systemet är jag tveksam.
 
Toppen