• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tomelilla Golf tar ockerpris på ställplats

Essal

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Har rest runt på olika golf banor i Sverige och spelat. På de flesta kostar det 50 - 100 SEK att stå över natten, men på Tomelilla kostade det 195:- vilket jag tycker är ocker. Jag har full förståelse för att det kostar 195:- för dem som inte spelar på green fee men det borde vara reducerat när man spelar. Ja kommer inte åter till Tomelilla GK det är säkert.
Lasse
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Lite trist med höga priser på golfbanor speciellt om man betalar greenfee.
Vilken service erbjöds för 195:-?

Ocker är något helt annat än dyrt. ;-)
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Stod på Tommelilla förra året men betalde inte de pengarna Men o andra sidan tar Öjared 250 kr o Kalmar Gk 300 + greenfee
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Ganska nedlåtande attityd tycker jag.
Vad har golf med moderater och bandy att göra? Har man lite bollsinne och är intresserad av att röra på sig i ofta vackra omgivningar är golf ett skönt sätt att motionera.
Har inte ett dugg med politik att göra, medlemmarna i de golfklubbar jag spelar hos är ett ganska bra tvärsnitt av befolkningen, intresserade av att hålla sig i form.
 
F

F.d. 50174

Guest
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Hallå eller! är väl skäligt att en ställplats på golfbana kostar 150-200.- natten även om man betalar greenfee. Kanon duschar, bastu handdukar mm . Vi kan fylla vatten innan vi drar vidare --- Ärligt. Vi köper dyra bilar, använder golfhäftet och sen gnäller man på att det är ocker. nej nej Vi tycker det är kanon priser vart vi än kommer och spelar....
Josef
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Det är ju tyvärr efterfrågan som styr priset på det som efterfrågas. Det syns ju också här i tråden att de klubbar med lite status har också högre priser och Tomelilla tillhör just en sådan "mästerskapsbana".
Kan för min del inte tycka att det är ockerpriser och det är ju fritt att ställa sig på ställplatsen för man frågar ju innan man ställer sig där, eller??
 

elsaotage

FD HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
11703
Medlemskap
2023
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

De flesta golfklubbar tar runt 200 kr om man inte spelat golf. Om man löser greenfee kostar ställplatsen från o till runt 100 kr. Deras parkering är ju till för golfare i första hand.
 

Thomas.M

FD HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Haninge
HBK-Nr
16090
Medlemskap
2021
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Välkommen till Husgolfbana GC i Haninge.
Gratis första natten vid erlagd greenfee.
Vi tar ej imot golfhäftet.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Vem avgör vad som är ockerpriser.
 
F

F.d. 29756

Guest
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Har tidigare skrivit om detta
Vad är det vi betalar för,,, det nämns duschar o handdukar , bastu, o el i vissa fall
Allt det där ingår ju i den vanliga greenfeen som alla kan utnyttja,, kostar ingenting extra
Att sen sova kvar över natten ,, hur kan det motivera dessa priser ,,,
Nej upp till kamp️
 
Toppen