• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toalettpapper

Dethleffgulan

HBK Medlem
Inlägg
146
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
31292
Medlemskap
2025
Hej
Jag undrar hur ni gör med toapapper , har läst några trådar på FB att man har fått problem med funktioner på toatanken vid användning av vanligt toapapper .
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, det gäller ju också att om man står still flera dagar så bör man öppna luckan till toakassetten och dra den kraftigt fram och tillbaka snabbt några gånger så man skvalpar runt på bergstoppen som annars kan bildas i kassetten när bilens rörelser inte skvalpar runt på innehållet under färd.
Jag använder också alltid vanligt "vitt fint" toapapper och har aldrig haft problem vid tömning, möjligen lite vid just flera dagar utan rörelse om man slarvar med omskakningen.

Det finns ju dyrt toapapper som löser upp sig lättare att köpa på campingfirmor.
Problemet med det pappret är oftast att det löser upp sig så lätt att det sker redan när man använder det..... Jag tänker inte utveckla det problemet vidare utan det lämnar jag åt er fantasi o_O.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 59131

Guest
Hej, det gäller ju också att om man står still flera dagar så bör man öppna luckan till toakassetten och dra den kraftigt fram och tillbaka snabbt några gånger så man skvalpar runt på bergstoppen som annars kan bildas i kassetten när bilens rörelser inte skvalpar runt på innehållet under färd.
Jag använder också alltid vanligt "vitt fint" toapapper och har aldrig haft problem vid tömning, möjligen lite vid just flera dagar utan rörelse om man slarvar med omskakningen.

Det finns ju dyrt toapapper som löser upp sig lättare att köpa på campingfirmor.
Problemet med det pappret är oftast att det löser upp sig så lätt att det sker redan när man använder det..... Jag tänker inte utveckla det problemet vidare utan det lämnar jag åt er fantasi o_O.

M.v.h. JANKRO.
Jag fattar inte, har du någon förtydligande bild?
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Jag fattar inte, har du någon förtydligande bild?
-------------------------------------------
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.Xxxxxxxxxxxxx,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx,xxxxxxxxxx.

XXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXX
Bild.


Hmmmm, sorry HenCar. Tydligen har vi någon censurspärr som jag aldrig stött på tidigare. Jag försökte lägga in en mycket förklarande bra bild som jag sedan länge har tänkt att skicka med en klagan till papperstillverkaren med krav på ersättning.
Samt även lite förtydligande text till bilden så du skulle få helt klart för dig vart problemet kan leda. Men vid klick på "Skicka svar" så bara det flimmrade till, och allt övergick till röda kryss...................... Kanske lika bra det, men väääldigt mysko.

Förbryllad :confused:. M.v.h. JANKRO:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Det billiga pappret som alla i kommunal verksamhet använder är fullständigt odugligt går lätt sönder men håller ihop bra i en toalett så det kan bli som en propp när man ska tömma. Lidls 4 lager är bra och kostar inte så mycket. Förr när man jobbade tog man ju en bunt sedlar och använde. Fick lite pulver av Hasse att ha i toan fungerade bättre än något annat innehåller bakterier som bryter ner avfallet ska försöka köpa en burk. mycket bättre än tabletterna som luktar starkt kemiskt och fungerar tvärtom som formalin. Jojje använde väl grönsåpa om jag minns rätt.
Pulvret kan man även ha i gråvattentanken.
 
Toppen