• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på firma i Skåne som renoverar fuktskada

Mizaren

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Lund
HBK-Nr
5876
Medlemskap
2021
Kan någon tipsa om bra firma i Malmö/Lund området som kan fukttesta samt renovera fuktskada i husbil?

Tack på förhand :)
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Lite utanför ditt område, men Bosses husvagnsservice i Svedala har jag hört ska vara duktiga.
 
F

F.d. 4220

Guest
Om det är en lite äldre bil kan det bli dyrt att låta firma göra jobbet.
Materialkostnaden är dock oftast bara nån tusenlapp eller två.
Då kan det vara värt att ta sig an det själv, som ett vinterprojekt.
Det är lättare än man tror. Bara man tar nedplockningen metodiskt och tar bilder på allt, så är det oftast inte så svårt.
Problemet är att ha tiden till att göra det och bilen stående så att man kan komma åt den hela tiden plus tillgång till el.

Det finns flera trådar här om renoveringar att titta på. Och om du väljer att gå den vägen; skapar du en tråd om det så kommer du att få en massa hjälp å vägen (och ett antal stolpskott…).

Detta var utanför ämnet, men jag hade samma fundering som du och när jag fått prisförslaget så slutade det med eget vinterprojekt…
 
Toppen