• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips om att få bort klistermärke på husbilen, utan att förstöra lacken? Tacksam för tips!

Anna&Ove

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
11987
Medlemskap
2027
Hej! Tips att få bort klistermärken på husbilen, utan att skada lacken?
Tacksam för svar/tips!
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Varmluftpistol kan vara lurigt.
Om man blåser på med varmluftpistolen på en lamminerad yta/kaross, kan limmet släppa mellan isolering och ytterplåten.
Man får vara extremt försiktig, så det inte blir för varmt.
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Det finns flera bra Dekalborttagare i sprayform, vill minnas att Biltema tex har.

Jag har god erfarenhet av Biltemas "Label Off". Designen annan idag än när jag köpte, men skulle testa detta i ditt fall.
 

Frode

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Motala
HBK-Nr
10376
Medlemskap
2024
Fett, som olja eller smör, funkar om ytan på dekalen är trasig. Alltså inte om det är intakt plast, men om man rivit bort litet så att det kan tränga in. Man låter det sitta några timmar, över natten ex., och kan sedan rengöra med diskmedel o vatten. Ibland har jag fått upprepa om det är mycket klister kvar. Jag har också tagit det sista med t-röd.
 
Toppen