• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Novis Tillåta Platsåtkomst?

Tillåt Platsåtkomst, vad är det får något?

Första gången du öppnar Husbilsplatser kommer du få en fråga från din webbläsare i stil med:
Tillåter ni att husbilsplatser.husbilsklubben.se kommer åt din position?

platstjänst.JPG

Det enkla svaret: Ja, tillåt platsåtkomst och sätt en bock i rutan vid "kom ihåg detta beslut"

Det lite mer komplicerade svaret:
Tillåter du detta så har du aktiverat platstjänst i Hbk Husbilsplatser.
Det gör att "Husbilsplatser" vet var du är någonstans och det gör att kartan centreras på din position vid uppstart.
Du får även tillgång till det lilla "kikarsiktet" som du kan trycka på för att centrera kartan på din position:

plats.JPG

Valet är ditt om du vill tillåta HBK Husbilsplatser att veta var du är eller inte, om du av integritetsskäl eller annat skäl inte accepterar detta så väljer du att inte tillåta det.

Har du frågor om det som denna tråd handlar om? ställ dem gärna i kommentarerna nedan.
 
Senast redigerad av en moderator:

Likeahome

HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Säter
HBK-Nr
14625
Medlemskap
2024
Hej! Jag missade att godkänn att ”Husbilsplatser” får känna min position. Hur kan jag ändra det i efterhand?
 

HBP Admin

HBK Webb
Inlägg
62
Kommun
-Internationell
@Likeahome, Der enda sätt jag känner till är att rensa webbhistoriken i webbläsaren.
Gör man det så får man frågan på nytt nästa gång man öppnar Husbilsplatser.
Obs, detta gäller om man i webbläsaren valt att komma ihåg valet man gjort.
Har man inte in bockat i att man vill komma ihåg valet bör det räcka med att ladda om sidan HBK Husbilsplatser.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen