• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Thule 6000 markis

stefan_c

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Tibro
HBK-Nr
28929
Medlemskap
2025
Det sitter en 6502 markis på vår Kabe TM -07, (sk integrerad) , det har varit något skumt fel på den sedan vi hämtade bilen, dom där två hakarna på gavlarna vill inte gå upp när man vevar ut markisen utan det smäller till och sedan glider den ut. Så det måste ju vara något fel på automatiken, borde ju vara så att när man vevar ut skall hakarna gå upp och släppa markisen, eller är jag ute och cyklar mer än vanilgt. :)

Någon som har en idé om vad felet kan vara ...

//S
 

Bilagor

  • Låsklack markis IMG_1466 (1).jpg
    Låsklack markis IMG_1466 (1).jpg
    65,6 KB · Visningar: 22

stefan_c

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Tibro
HBK-Nr
28929
Medlemskap
2025
Lurade ut det hela genom att plocka ner markisen och skruva isär den. Visade sej att själva fästena där hakarna sitter fast hade expanderat pga. materialutmattning. Efter att ha placerat dom i skruvstycket över natten så blev det skillnad. Nu hör man att hakarna klickar vid varje invevat varv samt att när man vevar ut så släpper båda samtidigt. Ifall någon annan vill meka med en sådan markis så har jag bilder. Bara att hojta till.
 
Toppen