• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thetford kylskåp, mystisk kabel

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
2F737A36-6700-45E3-9512-261E09E35E0D.jpeg F275BFEE-FD2A-4E28-87B2-A3CD60DA1B85.jpeg Det finns en mystisk kabel bakom övre ventilationsgallret. Se bilderna.
Jag undrar om det är någon som vet vad kabeln är till för?

Jag har installerat en fläkt för bättre cirkulation under varma dagar. Testade om jag kunde använda denna kabel, men den var tydligen inte avsedd för fläktinstallation.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej! Ser ut som en 230 V koppling med gulgrön jord. Har du testat om där kan finnas 230 V när du är inkopplad på nätet. Vild gissning men värd att pröva.

Hälsningar Sanddammaren
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Lurer på om dette er kablingen for en termostatstyrt vifte for kylskåpet - 2 ledere for tempføleren og 2 for strøm til viften. Det hele styrt fra hovedkortet i kylskåpet.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Knuts svar är logiskt eftersom kabel ligger bakom ventilationgalret där man kan ha en fläkt (vifta) för att effektivt avleda varmluft. En mycket bra grej egentligen, bara fläkten som fattas. Vår fläkt sitter i taket för att avleda överskottsvärme bakom kylen och drivs med en liten solcell.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sjekket og kylen leveres i to utgaver, med og uten fläkt. Fläkten kan leveres om tillegg til de som ikke kommer med den.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Lurer på om dette er kablingen for en termostatstyrt vifte for kylskåpet - 2 ledere for tempføleren og 2 for strøm til viften. Det hele styrt fra hovedkortet i kylskåpet.
Logisk tanke. Köpte Thetfords kylskåpsfläkt och denna hade inga kopplingar till de visade kablarna. Utgår från att Thetford hade instruktioner att använda dessa kablar, men icke så.
 
Toppen