• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tesa elektriska stödben

Jonny Pettersson

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
31157
Medlemskap
2021
Hej på er!

Efter att ha kämpat med en Fendt/Peugot 2,5TD 680 -92 i många år så blev det en nyinvestering. Och då fick husvagnen också lämna plats åt en husbil.. Det blev en ny LMC Passion 735 med långbädd. Den ska vi ha vid vårt standby tält. "Gamlingen " får den som vill låna. Nya bilen är på plats vid tältet och det funkar utmärkt. Men marken lutar så det är inte kul att få en husbil på plats med klossar, domkraft och pallbockar, det främjar inte resandet kan jag säga. Lägg därtill motlut, gräs och framhjulsdrift. Ni förstår nog vad jag menar! ;-)

Därför vill vi nu satsa på Tesa Elektriska stödben, i första hand framtill, men kan bli alla fyra om priset lockar. Jag är inte blyg för att göra jobbet själv, men skulle helst vilja slippa det.

Vi bor i Mälardalen och kan så klart åka en bit till en rekommenderad verkstad som kan utföra jobbet, och där kommer ni in i bilden.

Är det någon som känner till någon sådan verkstad i Svealand? Jag vill inte anlita någon som gör det för första gången, då kan jag lika gärna göra det själv. Men då jag saknar lyft för höga fordon så vill jag som sagt helst slippa det.

Väntar på spänning på svar!

MVH / Jonny & Marie Pettersson
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Här finns det lite information att starta med

 

Jonny Pettersson

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
31157
Medlemskap
2021
Här finns det lite information att starta med

Tack.

Jag läste tråden men hittade inga referenser till verkstäder. Eller missade jag något?
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Det är trevlig att ni trivs i hallsta .. för att jag svarade i tråden va att jag installerade själv e stötben 2 veckor sen och att ni bor i Eskilstuna :)
Dom här har nedsatt pris på e stötben..
 
Senast ändrad:
Toppen