• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Taket glänser

P

Peter Pettersson

Guest
Sv: Taket glänser

Hej! Bra jobbat! En fråga eftersom jag är rätt ny i gamet. Kan man gå på husbilstaken. Tänkte så det inte blir bucklor mm. Eller hur gjorde du?:spinny:
 

K & P Express

HBK Medlem
Inlägg
801
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
856
Medlemskap
2024
Sv: Taket glänser

Hejsan, det är nog lite olika mellan husbilsmärkena om man kan gå på taket eller inte. Vi har en Carthago och den kan man gå på taket utan problem. Har läst här på forumet att några lagt ut träskivor eller plankor för att fördela vikten under arbetet.
Enda problemet för mig var att det blev förbaskat halt efter vaxningen! Jag gick i strumplästen för att inte lämna några märken efter skosulorna.
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
(Jag vet att jag bumpar en gammal tråd! Förlåt. Men jag ville inte skapa en ny tråd för detta.)

Tvättade taket igår och vaxade taket idag.Resultatet blev glänsande fint!

Häromdagen satt jag och bläddrade i gamla trådar här på forumet och då blev jag inspirerad av K & P Express inlägg om husbilstaket. Motivationen sträckte till införskaffande av både Globex och ny borste och sen upp och vaska av taket.

Husbilstaket.jpg
Före - Efter

Okej. Det blev inte rent men renare. Men nu förstår jag vilket jobb K & P Express har gjort! Riktigt bra jobbat av dig!
Och jag får väl gnugga och gno vidare. :)
 
Toppen