• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömning Limhamns småbåtshamn

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Är det så att husbilsklubben " sponsrar" anläggningen även i dag?
Den rostfria skylten sitter uppe vid anläggningen , även i dag!
Tackar på förhand om svar.
Mvh.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Utan att veta hur sponsringen fungerar, så gissar jag att det är en engångsinsats från klubbens sida. HBK betalar en del av eller hela tömningsutrustningen (vagn, slang etc.). Sedan är det upp till ställplatsägaren att förvalta utrustningen.
Men jag kan ha fel. Någon i styrelsen kan säkert förklara hur det förhåller sig.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Senast jag var där hade man ingen tömningsvagn på platsen utan man hade gjort en brunn istället.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.897
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Var där 2 gånger under 2022 och bägge gångerna var det väldigt ofräscht och smutsigt vid tömningsplatsen. Ingen bra reklam för HBK.
 

Michael_MMX

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Malmö
HBK-Nr
34658
Medlemskap
2024
Hej!

Jan K har helt rätt i sin analys.
HBK sponsrar t ex med utrustningen och som motprestation erbjuds våra medlemmar tömning utan kostnad.
Detta utan någon tidsbegränsning.
Detta är ju helt lysande, finns det någon förteckning över var vi medlemmar har denna typen av förmåner?
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Det vet ju inte de som tömmer. Om jag inte minns fel finns det en skylt där det framgår att HBK sponsrar tömningsplatsen och därför förknippas den med HBK.
Jag har sett "sponsringsskyltarna" men minns inte riktigt texten. Men på framtida skyltar borde det klart framgå att HBK har sponsrat utrustningen.
Exempelvis: "På denna tömningsplats har husbilsklubben.se sponsrat utrustningen - skötseln är ställplatsägarens ansvar."
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Hej!

Jan K har helt rätt i sin analys.
HBK sponsrar t ex med utrustningen och som motprestation erbjuds våra medlemmar tömning utan kostnad.
Detta utan någon tidsbegränsning.
Lövstaviken i Falkenberg vägrar medlemmar att tömma, är så vitt jag vet sponsrade.
Svaret jag fick ” det var ju så längesen”.

Hejs
Claes 105
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Hallå! ur spår!!
Rubriken är,

Tömning Limhamns småbåtshamn​

Har ni andra problem , öppna då det på annan plats.
Limhamn svårt att hitta en sådan plats, till det priset ( all inclusive) Dusch m. värme i golvet vid omklädnad , tömningsplats, stor galler brunn för gråvatten, Tömma toa tanken utan att " skämmas", tanka vatten ingår Också i priset.
Att sen Köpenhamn är Tvärs över Sundet!!!!
Mvh.
 

Michael_MMX

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Malmö
HBK-Nr
34658
Medlemskap
2024
Jag räknar med att ställplatsgruppen läser den här tråden, så därför kommer här ett förslag i all anspråkslöshet: Markera i ställplatslistan vilka tömningsplatser som är sponsrade av klubben och gör det även sökbart.
Det hade ju varit helt lysande, jag som ny (andra året) medlem har ingen aning om denna typ av förmån.
 
Toppen