• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Tänd motorlampa

F

F.d. 940

Guest
Jag har en Hymer B544 2005, idag när vi var ute och åkte så tändes motorlampan och glödspiralen började blinka och hastighetsmätaren visade noll.
Motorn gick precis som vanligt.
Någon som har någon teori vad som är fel.
Arne.
 
Lösning
F
Säkring nr 11 var trasig,kopplade bort värmaren.
Måste jag nollställa koderna för att motorlampan skall slockna.
Hittade lösningen i en gammal tråd.
Arne.

Bogy

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Flen
HBK-Nr
18068
Medlemskap
2024
Jag har en Hymer B544 2005, idag när vi var ute och åkte så tändes motorlampan och glödspiralen började blinka och hastighetsmätaren visade noll.
Motorn gick precis som vanligt.
Någon som har någon teori vad som är fel.
Arne.
På min Hymer 654 2004 var det värmeelementet till vevhusventilationen som var felorsak. Enkel att byta eller att koppla bort om man bara kör när det inte är minusgrader.
Bogy
 

Bogy

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Flen
HBK-Nr
18068
Medlemskap
2024
På min Hymer 654 2004 var det värmeelementet till vevhusventilationen som var felorsak. Enkel att byta eller att koppla bort om man bara kör när det inte är minusgrader.
Bogy
Glömde att till tillägga att om det är värmeelementet som är felaktigt så är det en säkring som brunnit. Värmeelementet är kopplat på samma säkring som hastighetsmätaren.
Bogy
 
Toppen