• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Synpunkter/frågor om vårt nya Forum 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vart har "Redigera inlägg" tagit vägen?
Edit...
Hittade den...
Som synes....... :twitcy:
Den heter ju "Ändra" i detta forumet....
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Ang besökta platser...
Jag ganska säker på att i gamla forumet angavs datumet NÄR MAN ANGAV att man besökt platsen (!) vilket ofta skapade förvirring. (Alltså inte datum för besöket .)
 

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
564
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Jag har idag ändrat flera av mina lösenord till olika web platser.
Det kom ett omedelbart svar från Husbilsklubben om att någon ändrat mitt lösenord.:mcride:
Nu var det ju jag, som gjorde det men är ändå lite imponerad av den snabba responsen.
Ingen av de andra har meddelat något överhuvud taget...
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Tycker faktiskt att det fattas två ikoner om man vill svara på ett inlägg
Tumme upp , Tumme ner och Ledsen gubbe el dyl som i Facebook
För att besvara en kommentar negaivt så vill man ju inte avsluta med en glad gubbe
Om man tycker en berättelse är sorglig så vill man ju inte avsluta med en glad gubb
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Ändra knappen är borta. Jag använder en mini iPad.
Jag skriver fel ibland i mina inlägg och vill ändra, det går inte.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Att behöva gå kurs för att hantera forumet är väl inte så lyckat. Inte ens när man för muspekaren över pilen så får man någon information, det blir endast en hand.
WYSIWYG är vi klara med, om du läser bakåt så är det en helt annan fråga.
Det är nog inte klart med wysiwyg för när jag ny skrev ett inlägg hamnade texten vart den ville. Veteranmoped samt både fulla bilder samt miniatyrer.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det är nog inte klart med wysiwyg för när jag ny skrev ett inlägg hamnade texten vart den ville. Veteranmoped samt både fulla bilder samt miniatyrer.
  1. Du måste ställa markören på rätt ställe innan du klickar på Miniatyr eller Full. Datorn är så fyrkantig att den tror på vad du menar, att bilderna ska ligga just där du markerat ;)
  2. Dessutom måste du ha klickat på både Full och Miniatyr, annars kan du inte ha fått in både och. Alltså, välj enbart en variant per bild
Jag fixade ditt inlägg: Klippte ut den del av texten som kom efter bilderna och klistrade in på rätt ställe. Knappade även ett par Enter före bilderna, så det blir lite luft mellan text och bild. Därefter tog jag bort de infogade miniatyrerna. Kolla får du se. Klicka gärna på Ändra så ser du exakt hur grundformateringen ser ut.

PS. Apropå WYSIWYG, om du gör det rätt, ställer markören på rätt ställe, infogar en bild genom att t ex klicka på Full bredvid bilden i förteckningen längst ner, och sedan scrollar upp så att du ser själva inlägget så ser du exakt var bilden hamnar. Etc för nästkommande bilder. Det är bra WYSIWYG det. DS. :)

PS 2. Komplettering, WYSIWYG gäller bara när du lägger in bilderna. Går du in i efterhand via Ändra så ser du i stället den fulla kodformateringen. Men det är bra (för användning i olika sammanhang, särskilt för webbare), så det finns en tanke bakom det. DS 2.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
En kan få frem formateringskodene når en skriver også ikonet lengst til høyre over tekstruten sørger for det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen