• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sveriges mest ”klickade” ställplatser 2021

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
10815F87-56D2-4AD2-BE35-CF017FB6425F.jpeg

Sajten Husbil.se presenterar varje år vad de kallar; ”Sveriges populäraste ställplatser”, en sammanställning som bygger på statistik på hur besökarna klickat på deras söktjänst för ställplatser i Sverige.

Informationen är hämtad under perioden 1:a maj 2020 till 1:a maj 2021 och baseras på över 1,6 miljoner sökningar.

Vad det betyder i faktiska besök vet vi inte, självklart får kända populära resmål fler sökningar än mindre kända orter.

En sak som jag iallafall noterar är att alla 25 ställplatserna är välutrustade med t.ex elplatser och priserna ligger i snitt på ca 200 kr/natt.

Bua hamn är årets vinnare, precis som 2020, men andra platsen i år tar Stegeborgs Hamn, som förra året hamnade på 8:e plats.


Hoppas att vi till nästa år kan presentera egen relevant statistik, byggd på marknaden mest avancerade söktjänst för husbilsrelevanta faktauppgifter, Husbilsklubbens Husbilsplatser.

Tommy
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det kan vi redan idag, gå in på Meny/Statistik och scrolla ner hit:

Skärmbild 2021-06-30 202013.png

Dock ...
  • I nuläget omfattar grafen alla webbplatssidor i HBP som ni ser, alltså inte enbart husbilsplatssidor
  • I listan på önskemål ligger dock att ta fram en variant som redovisar enbart slagningar på husbilsplatssidorna/husbilsplatserna
Handlar om prioritering.
Men, vi kan iallafall utse den "mest klickade" (så länge den kan konkurrera med andra typer av webbsidor).
Bananpannkakan leder :)
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Jag funderar litet på skillnaden mellan de mest klickade bland HBK husbilsplatser och de som husbil.se räknar upp. Vad kan de väldigt olika resultaten i rangordning bero på? Man skall nog dra för stora växlar på statistiken men spekulera kan man ju göra.

Det skulle också vara roligt att veta hur många klick plats ett på husbil.se egentligen har.

MVH
Hans
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
För oss är det nog flera olika saker som styr, såsom
  • Bananpannkakan var nog det som skrevs i olika trådar ett tag
  • Fotö hamn när vi nämnde det som möjlighet att kolla även om man inte är medlem (demo), också det i en tråd i forumet
Sedan Platsnytt kom till, och efter det att man kommit underfund med listorna under Nytt, triggar nog de nyfikenheten lite extra att kolla upp detaljerna. Det är en bra drivkraft: Senaste nytt.
 
Toppen