• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Sunlight trästomme

Erntball

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
45238
Medlemskap
2026
Är det någon Sunlightägare som upplevt något problem med bilens trästomme, mögel eller annat fuktproblem?

Det är ju bara fuktläckage via någon fog/tätning som kan orsaka att trästommen blir fuktig. Årlig fukttest visar ju eventuella problem som behöver åtgärdas. Håller en koll på detta så torde problemen minimeras.

Är det någon Sunlightägare som upplevt något problem med bilens trästomme, mögel eller annat fuktproblem?
Förstår inte syftet med din fråga.
Oavsett om stomme så är väl frågan om huruvida Sunlight är mer fuktbenägen än andra fabrikat?
Sunlight är ju en ingångsmodell till Dethleffs och de har ju ett bra rykte.
Har själv en Sunlight årsmodell -10.
Står alltid ute och jag har inte sett några tecken på svagheter.
Linoljar alltid golvet utvändigt på våren.
Förmodligen overkill, men jag kan inte hjälpa det.

Såvitt jag vet tillverkas inte Dethleffs och Sunlight i samma fabrik - inte ens i samma del av Tyskland. Dessutom är det mycket manuellt arbete, vilket också gör att skillnader kan förekomma.

Pålle

Tillbaka
Toppen