• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sunlight cliff och Carado 640 Plåtis

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
En fråga till er som har nån av dessa då de är likadana bara färg invändigt på detaljer skiljer.

Framrutan har ingen Remis och finns ingen gardin för att mörklägga fram delen.
Är det bara så på 2020-2022 modellerna?

Hur har ni löst mörkläggningen?
Monterat Remis själv?

Mvh
Lasse
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
642
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
"Hymerägda företaget Sunlight bygger uteslutande husbilar och de som erbjuds är plåtisar, halvintegrerade, alkover och helintegrerade. De bygger också halvintegrerade husbilar med en smalare bodelskaross i samma bredd som förarhytten och dessa husbilar kallar Sunlight för Vans vilket kan verka förvirrande men som varit vanligt från flera tyska tillverkare under många år. Sunlight marknadsför sig som ett ungdomligt varumärke som passar äventyrare men annars är varumärkets fordon identiska med koncernsyskonet Carado. Dessa husbilar är ofta lite enklare utrustade men har gjort sig kända för att vara pålitliga och ha en stark konstruktion som gjort dem populära bland uthyrningsföretag. Chansen är alltså stor att du stöter på en Sunlight när du ämnar hyra husbil."
Härifrån: Allt om Sunlight
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
642
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Vi har en Carado 2021. Det följde med en gardin att fästa framtill för mörkläggning men vi valde att låta leverantören montera Remis.
När jag tittat närmre på en del eftermonterade tillbehör vi valde så har jag konstaterat att jag lätt kunde monterat en del själv och därmed kommit billigare undan. Men då krävs tid, plats, tålamod mm.
 

Mso1000

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Umeå
HBK-Nr
32243
Medlemskap
2024
Har en 21 cliff och den lösa tyg gardinen som följer med tycker jag var enkel och fungerar riktigt bra.
Lätt att sätta upp på 20 sekunder.
Skulle skälv inte lägga en krona på att byta ut den.
 
Toppen