• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Strömlöst på 12v

Palte

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
29965
Medlemskap
2022
Hej
Skulle börja nya året med att koppla in en laddbooster. När jag skulle skruva dit sista kabeln så lyckades jag göra en kortslutning. ☹️Alla säkringar är hela. Kopplade tillbaks allt till original. Nu har jag bara ström i bodelen när motorn går eller 230v sladden sitter i. Jag har ström ända fram till EBL (nordelettronica ne 196) från bodelsbatteriet. Inte heller laddningen av batteriet fungerar. Någon som vet om det sitter någon säkring på baksidan av kretskortet? Eller något sätt att göra en återställning?
 

MathiasS

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
32925
Medlemskap
2024
Om har möjlighet att mäta spänning på J2, ingen motor igång, ingen 230V inkopplad.

Har du motor igång eller 230V inkopplad kan du få spänning i bodelen från bilbatteriet då relä RE1 är till.
Har du kollat 50A säkringen vid bodelsbatteriet?
 

Palte

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
29965
Medlemskap
2022
Tack alla för ert engagemang. Hittade problemet nu när jag fick mektid utan en 2åring som vill vara med och hjälpa till. Jag tog bort jorden till bodelsbatteriet på två ställen… Ändrade mig var boostern skulle jordas. Får ta nya tag med den en annan dag.
 
Toppen