• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stockholms skärgård med husbil

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Tänkte turista lite i Stockholm när allt börjar gå mot det normala igen.
Hur långt ut kommer man i skärgården med husbilen?
Vad måste man se i skärgården.
Var finns de bästa ställplatserna?
Hoppas att vi kommer iväg i sommar.
 

Jocke A

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Enköping
HBK-Nr
29408
Medlemskap
2025
Kan varmt rekommendera Bullandö marina. Vet inte hur ställplatsen är, men maten är god på krogen. Man kan åka bil till Stavsnäs. och kommer man lite norr ifrån finns ju färjan över till Ljusterö. Där kommer man ända ut till Lagnö. Har mest åkt båt i Stockholms skärgård, så jag vet inte så mycket om husbilsåkande.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Välkommen hit till framsidan!

Camping finns i Stockholm på Långholmen (city), Bredäng (söder) och Skarpnäck / Flaten ( sydöst).

I Skärgården finns hos Caravanclub Kapellskär ( Tel 0727-44 56 01, Rosslagen E 18), Björkö Örn ( tel 072 - 233 07 82 Gräddö), Mista Waxholm (tel 0727-44 56 02), Storsved (tel 072 - 744 56 03 Värmdö).

Ställplatser: Skarpnäck / Flaten, Grisslehamn ( Norrtälje. Rosslagen).
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Ytterskärgården är otroligt vacker. Men dit kommer ni inte med husbil. Då får ni ställa bilen och åka utflyktsbåt. Sådana finns det gått om. Den här tex Per Eliasson sjö & skogstjänst – Upplev skärgården med husbil tror jag Singö i den norra delen är bra omni vill uppleva skärgård via husbil. Ligger ett par mil norr om Grisslehamn. I Grisslehamn kan ni också ta färjan för ett besök på Åland. I normala fall. Det går bilfärjor ut till en del öar. Men om ni vill till ytterskärgården är det båt som gäller. Om ni fortsätter norrut mot Öregrund finns det fina ställen.
 
Senast ändrad:

Morgan2016

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
20588
Medlemskap
2024
Sunt förnuft och folkvett gör att ni inte kommer att vara så välkomna. Vi ni bli utpekade så åk. Vi andra som avvaktar får mer platser att välja på senare när "rekomendationen" (skall) mjukas upp.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sunt förnuft och folkvett gör att ni inte kommer att vara så välkomna. Vi ni bli utpekade så åk. Vi andra som avvaktar får mer platser att välja på senare när "rekomendationen" (skall) mjukas upp.
Jag skrev så här i mitt första inlägg:
”Tänkte turista lite i Stockholm när allt börjar gå mot det normala igen.”
Det innebär att vi inte åker förrän folkhälsoinstitutet tycker att det är ok att resa igen, så ingen missförstår!
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
För att se Stockholms skärgård och populära seglarmecca Sandhamn.
Ställ husbilen t.ex. på Ängby camping, vid Mälaren, t-bana Ängby 10min. promenad, ta t-banan till Kungsträdgården obs byte vid t-centralen , promenera till Grand Hotel, vid kajen ligger Strömma kanalbolagets båt till Sandham t.o.r med servering och guidning, kolla deras hemsida.www.stromma.com
ÅKE
 
Toppen