• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Staying at home

Per J

HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28807
Medlemskap
2024
Hej
Jag behöver tips! Nästa vecka tänkte jag ge mig ut med husbilen som stått stilla sen coronakrisen. Jag skall ta med en kär vän och ha det trevligt med god mat, dryck och massa surr:) Jag kan komma på massa platser jag gärna skulle åka till utanför Stockholm men på grund av rådande omständigheter vill jag förstås inte lämna regionen(fd. Landsting). Jag har i mitt 44-åriga liv gjort en massa saker i Stockholmsregionen men kan inte komma på nånstans där det vore nice att åka med husbil. Så jag tar gärna emot tips vart vi skall bege oss. Jag tänker mig nån plats där man kan stå och se ut över vatten, vi behöver ingen el eller vatten då vi bara skall vara ute en eller två nätter.

Med vänliga hälsningar
Per J
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
På kontinten får man på många campingplatser inte tillgång till servicehuset (toalett, dusch och kök). Hur det är här i Sverige vet jag inte, då säsongen inte har kommit i gång igen. En campingplats nära mig öppnar inte för allmänheten för enbart övernattningsgäster. Då det inte kommer några gäster från t.ex Tyskland och många andra länder är det svårt för dem att att anställa riskvillig personal som vill städa efter ev smittade gäster i hygienutrymmen.
 

Valkyrie

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
20659
Medlemskap
2024
Är du med i CC har du tillgång till CCs 5 campingar i Stockholmstrakten. Skoklosters slott och Tullgarns slott är andra fina platser i närområdet.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
vissa av CC campingar är stängda för rörliga gäster fram till 1 maj men kolla tilltänkt camping innan ni ger er iväg ?
 

Per J

HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
28807
Medlemskap
2024
Tack för tips. Jag hade nog inte tänkt mig någon camping utan fricampa eller ställplats. Sigtuna hamn kan ju vara något! Då kan man nog gå till en krog/uteserving också!? Är det någon som vet var man i Stockholms län skulle kunna stå med havsutsikt? Hur ser det ut på typ Torö, Nynäshamn, Norrtälje eller kanske ute på värmdö?
 
Toppen