• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Startspärr

Alf o Rosita

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
17086
Medlemskap
2024
Jag har en Fiat CI autroller 1,9 2001a den startar så fint och när jag åkt tag stannar och ska åka vidare så lyser start spärren, och får inte ingång bilen. Har tagit bort ett gammalt larm Sekura, frågan är om det är larmets gamla startspärr som ligger på- Fick tips om att kortsluta plus o minus kabel norskmodell så nollställer man nyckel koden, vad händer när man sätteri nyckeln hoppar nyckelkoden igång eller förblir den nollställd
 

mattsson81

HBK Medlem
Inlägg
156
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
18019
Medlemskap
2024
Lung å fin nu kortslut ingenting !

om du tvunget ska göra en norsk reset så släpp minuspolen låt bilen stå någon timme. Nyckeln förvarar du någonstans där den varken kan bil inlåst eller vara i närheten av tändningslåset när batteriet återansluts.

anslut minuspolen och sätt i nyckeln i tändningslåset vrid på tändningen tills du ser att code lyser låt tändningen vara på upp till en timme eller om du ser att lampan slocknar.

ibland kan vissa äldre Immo system "hitta tillbaks" på detta sättet förutsatt att inte något har raderat info i nyckel eller Immo box.

info i nyckel eller Immobilizer Box kan under väldigt olyckliga omständigheter bli korrupt vid allt från strömspikar till polvändning.
Det ska inte kunna hända men ändå händer det. så generell regel vid batteri byte är aldrig nyckel i tändningslåset.
 
F

F.d. 22252

Guest
Det heter ju startspärr så den gör ju precis vad den ska spärrar starten. Om den skulle vara för tjuvar så skulle den ju heta något annnat.
 
Toppen