Detta var min tanke också. Kan det vara att jag dränerat startbatteriet under körning när jag hade förbrukare igång i bodelen men bodelsbatteriet var helt slut?
Nej, eftersom startbatteriet har en lägre spänning än bobatteriet, har du bra laddning när du kör laddas båda batterierna.
Generatorn håller upp spänningen med ganska stora förbrukare igång samtidigt med motorn igång.
Kontrollera först spänningen på startbatteriet med motorn igång, bör vara 13,8-14,4V för att konstatera att laddning verkligen sker.
Sen skulle jag försöka få till en extern laddning av startbatteriet, för att se om det går att rädda efter djupurladdningen.
Låt en laddare sitta på startbatteriet i minst 12h, mät sen spänningen på batteriet utan laddare, bör vara 12,5V eller högre.
Försök sen att starta motorn, funkar allt bra efter det så kanske batteriet hänger med en säsong till.
Hjälpte inte detta, så skulle jag byta ut startbatteriet.